- Własne centrum logistyczne pozwoli nam szybciej reagować na zmieniające się potrzeby rynku, a także poprawi efektywność kosztową tego procesu. Już teraz miesięczna produkcja alkoholu w Zielonej Górze wynosi ponad 3 mln litrów, trafiających do blisko 500 odbiorców – komentuje Guillaume Girard-Reydet, dyrektor zarządzający spółki Wyborowa oraz regionu Pernod Ricard Central Europe.

Jak dodaje, dzięki powstaniu platformy firma będzie mogła również zwiększyć zatrudnienie. Obecnie w Zielonej Górze pracuje 115 osób.

Pernod Ricard kupił słynący z Luksusowej zakład w Zielonej Górze w marcu 2008 r., przejmując za około 5,6 mld euro szwedzką grupę Vin & Spirit (właściciela Absoluta). Od momentu jego przyłączenia nakłady na inwestycje wzrosły tam czterokrotnie – podaje firma. Tylko w ostatnich trzech latach firma zainwestował w zielonogórski zakład ok. 40 mln zł, z czego 10 mln zł na otwartą 3 lipca 2015 r. platformę logistyczną.

- Naszym celem jest tworzenie produktów najwyższej jakości, które znajdą uznanie w oczach konsumentów. Fakt, że dysponujemy nowoczesnymi maszynami oraz rozwiązaniami technologicznymi sprawia, że możemy pozwolić sobie na innowacyjne rozwiązania produktowe. W kolejnych latach dalej będziemy budować siłę naszych marek – zaznacza Artur Otta, dyrektor zakładów produkcyjnych Wyborowa Pernod Ricard.

Obecnie zakład Pernod Ricard w Poznaniu zajmuje się rektyfikacją spirytusu. Z kolei fabryka w Zielonej Górze odpowiada za m.in. butelkowanie wódek. W ofercie firmy są m.in. Wyborowa, Luksusowa, Pan Tadeusz czy Ostoya.