Muzeum polskiej wódki coraz bliżej

Nawiązujące do złączonych kieliszków litery MW będą symbolizować Muzeum Polskiej Wódki na warszawskiej Pradze. Pierwsi zwiedzający mają się tam pojawić w połowie 2017 r.

Publikacja: 25.11.2014 15:09

W muzeum ma być także zbiór butelek pokazujących, jak przez lata zmieniały się etykiety i butelki. P

W muzeum ma być także zbiór butelek pokazujących, jak przez lata zmieniały się etykiety i butelki. Pokazane będą także sukcesy międzynarodowe polskich marek.

Foto: materiały prasowe

Niebieski logotyp, zaprezentowany oficjalnie we wtorek, stworzył znany artysta plastyk, Andrzej Pągowski.

- Logo wpisuje się nie tylko w biesiady i historię, ale jest także odwołaniem do nowoczesności i multimedialności – komentował podczas wtorkowej konferencji prasowej Andrzej Pągowski. Taki zamysł towarzyszył także powstawaniu projektu samego Muzeum Polskiej Wódki, które będzie częścią Centrum Koneser na warszawskiej Pradze. Autorem stałej ekspozycji – której projekt ujrzał we wtorek po raz pierwszy światło dzienne - jest pracowania architektoniczna Nizio Design International. Ma ona na swoim koncie m.in. projekt i wykonanie wystawy stałej Muzeum Historii Żydów Polskich czy Muzeum Powstania Warszawskiego.

Centrum Koneser znajduje się w miejscu, gdzie przez wiele lat działała Wytwórnia Wódek Koneser. Za jego rewitalizację odpowiadają firmy Liebrecht&wooD oraz BBI Development. Wieloletnim dzierżawcą budynku Muzeum Polskiej Wódki i jego pomysłodawcą jest grupa Pernod Ricard, właściciel spółki Wyborowa.

Kino w kadzi, czyli historia i nowoczesność

Strony nie ujawniają, ile będzie kosztować Muzeum Polskiej Wódki. – To duże kwoty, przekraczające rząd kilkunastu milionów złotych – zdradza jedynie Rafał Szczepański, wiceprezes BBI Development. W Muzeum Polskiej Wódki ma znaleźć się m.in. sala kinowa w kształcie kadzi oraz sale nawiązujące do kluczowych momentów w 600 – letniej historii polskiej wódki. Autorzy projektu zapewniają, że zastosowane rozwiązania pozwolą odwiedzającym doświadczyć i zrozumieć na czym polegają poszczególne etapy produkcji wódki, z jakich surowców jest wytwarzana (zboże, ziemniaki oraz woda), podkreślając jednocześnie istotną rolę człowieka - gorzelnika - w przebiegu tego procesu.

- Projektując wnętrze muzeum zakładaliśmy, że będzie ono łączyło historię i nowoczesność. Wykorzystanie obiektów odzyskanych z dawnych gorzelni i destylarni, ich twórcze przekształcenie i recycling, a także zestawienie ze specjalnie zaprojektowanymi elementami scenograficznymi i zaawansowanymi formami multimedialnymi sprawią, że ekspozycja będzie miała unikatowy charakter – mówi Mirosław Nizio, założyciel i główny architekt pracowni odpowiedzialnej za projekt muzeum.

W muzeum ma być także zbiór butelek pokazujących, jak przez lata zmieniały się etykiety i butelki. Pokazane będą także sukcesy międzynarodowe polskich marek.

Miejsce dla wszystkich, ale...

Pernod Ricard pytane, czy w muzeum znajdą się tylko należące do niego marki, np. Wyborowa czy Luksusowa, odpowiada, że w muzeum jest miejsce dla wszystkich trunków spełniających wymogi określone w definicji polskiej wódki, która weszła w życie w styczniu 2013 r. Zgodnie z nią polską wódką nazywać się może alkohol produkowany z krajowych ziemniaków, a także żyta, pszenicy, jęczmienia, owsa i pszenżyta. Cała jego produkcja musi odbywać się w naszym kraju.

- Polska wódka jest szlachetnym alkoholem, produktem najwyższej jakości, z którego słyniemy na całym świecie. Chcemy utwierdzić Polaków w przekonaniu, że mogą i powinni być dumni ze swojego narodowego trunku, a z Muzeum Polskiej Wódki uczynić wizytówkę Warszawy na równi z innymi znaczącymi muzeami. Aby zrealizować nasz projekt według najlepszych światowych standardów zaprosiliśmy do współpracy renomowanych specjalistów - podsumowuje Andrzej Szumowski, prezes Stowarzyszenia Polska Wódka oraz wiceprezes spółki Wyborowa należącej do grupy Pernod Ricard.

Niebieski logotyp, zaprezentowany oficjalnie we wtorek, stworzył znany artysta plastyk, Andrzej Pągowski.

- Logo wpisuje się nie tylko w biesiady i historię, ale jest także odwołaniem do nowoczesności i multimedialności – komentował podczas wtorkowej konferencji prasowej Andrzej Pągowski. Taki zamysł towarzyszył także powstawaniu projektu samego Muzeum Polskiej Wódki, które będzie częścią Centrum Koneser na warszawskiej Pradze. Autorem stałej ekspozycji – której projekt ujrzał we wtorek po raz pierwszy światło dzienne - jest pracowania architektoniczna Nizio Design International. Ma ona na swoim koncie m.in. projekt i wykonanie wystawy stałej Muzeum Historii Żydów Polskich czy Muzeum Powstania Warszawskiego.

Pozostało 80% artykułu
Przemysł spożywczy
Kimchi ofiarą zmian klimatu
Przemysł spożywczy
GIS ostrzega: Popularne chipsy zanieczyszczone olejem termalnym
Przemysł spożywczy
Producent Krakusków kolaborował z nazistami. „Nie wiedzieliśmy, nie pytaliśmy”
Przemysł spożywczy
Włosi kupują polską markę. Oshee sprzedaje producenta popularnych wafli ryżowych
Przemysł spożywczy
„Małpki” pod lupą
Przemysł spożywczy
Mars przejmuje chipsy Pringles. Mega umowa stworzy światowego giganta