Zakończenie dystrybucji portfolio, które obejmuje marki takie jak armeńska brandy Ararat, jest procesem, którego ukończenie Pernod Ricard spodziewa się za „kilka miesięcy” – poinformował koncern w oświadczeniu na swojej stronie internetowej.
Rzecznik Pernod Ricard poinformował, że firma, która jest właścicielem międzynarodowych marek, takich jak koniak Martell i gin Beefeater, utrzyma „ograniczony zespół” w Rosji, aby ostatecznie wznowić działalność w przyszłości. Zmniejszenie lokalnych operacji oznacza utratę około 300 miejsc pracy w Rosji – informuje agencja Reutera.
Czytaj więcej
Pernod Ricard, Diageo i Bacardi, najwięksi producenci alkoholi, zawiesili ich sprzedaż w Rosji tuż po inwazji tego kraju na Ukrainę. Teraz Pernod Ricard wrócił. Dlaczego podjął taką decyzję?
W zeszłym miesiącu Pernod Ricard poinformował, że całkowicie wstrzymuje eksport swojej wódki premium Absolut do Rosji, po wcześniejszym zmniejszeniu sprzedaży po inwazji Moskwy na Ukrainę.
Podobnie jak wiele zachodnich firm produkujących towary konsumpcyjne, Pernod Ricard mocno ograniczył w zeszłym roku produkty, które sprzedaje w Rosji, osiągając tam około 3 proc. swojej sprzedaży – informuje Reuters.