Reklama
Rozwiń
Reklama

Japonia i Chiny porozumiały się w sprawie elektrowni jądrowej i owoców morza

Porozumienie Japonia-Chiny o zaprzestaniu zrzucania do oceanu wody z elektrowni jądrowej w Fukuszimie ułatwiło decyzję Pekinu o stopniowym wznowieniu importu japońskich ryb i skorupiaków.

Publikacja: 22.09.2024 15:54

Japonia i Chiny porozumiały się w sprawie elektrowni jądrowej i owoców morza

Foto: AFP

Zgodnie z nowymi ustaleniami, Japonia utworzy długoterminowy międzynarodowy mechanizm monitorujący, pozwoli też udziałowcom pobierać niezależnie próbki wody i badać je. — Wyraziliśmy naszą gotowość dodatkowego monitorowania wody używanej (do chłodzenia reaktorów). Chiny z kolei zaczną znosić ograniczenia w imporcie japońskich produktów morza i będą stale zwiększać import produktów spełniających chińskie normy. Chińskie kryteria wobec japońskich produktów nie dotyczą tylko jednego kraju, mają zastosowanie do całego importu — powiedział dziennikarzom w Tokio premier Fumio Kishida.

RP.PL i The New York Times w pakiecie za 199zł!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do- News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL- twoje rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów, wnikliwych analiz i inspirujących rozmów w ramach magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Biznes
Nvidia traci inwestorów. Czy AI przestaje być złotym dzieckiem Wall Street?
Biznes
Jak zamienić marketing w motor napędowy biznesu? Premiera nowego modelu i debata ekspertów
Biznes
Dywersja na kolei, Trump poprze sankcje na partnerów Rosji i apel von der Leyen
Biznes
Za mało kobiet w zarządach, kryzys ofert IT w UE, Trump znosi cła na żywność
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Biznes
Tak Unia Europejska pomaga Putinowi. Polska niechlubnym liderem
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama