Jak się bronić przed nieuczciwą konkurencją?

Jeśli szeroko rozumiana ochrona własności intelektualnej zawodzi, a rywal działa w sposób nieuczciwy, naruszając prawo lub dobre obyczaje, właściwym rozwiązaniem jest zastosowanie środków ochronnych przewidzianych w ustawie o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji.

Publikacja: 24.11.2023 02:00

Jak się bronić przed nieuczciwą konkurencją?

Foto: Adobe Stock

Większość przedsiębiorców na rynku konkuruje merytorycznie, w sposób uczciwy. Zdarza się jednak, że firmy stosują nieuczciwe metody, służące wyprzedzeniu rywala drogą „na skróty”. Wykorzystują wytworzone lub uzyskane przez konkurentów zasoby, takie jak renoma, marka, know-how, specyficzny produkt bez zgody konkurenta i wynagrodzenia dla niego. Wypracowanie takich wartości wymaga często znacznych nakładów, wysiłku i czasu, dlatego też każdy przedsiębiorca chce je chronić.

Pozostało 93% artykułu

Treść dostępna jest dla naszych prenumeratorów!

Kontynuuj czytanie tego artykułu w ramach e-prenumeraty Rzeczpospolitej. Korzystaj z nieograniczonego dostępu i czytaj swoje ulubione treści w serwisie rp.pl i e-wydaniu.

Konsumenci
Paliwo będzie droższe o 50 groszy na litrze, rachunki za gaz o jedną czwartą
Praca, Emerytury i renty
Krem z filtrem, walizka i autoresponder – co o urlopie powinien wiedzieć pracownik
Podatki
Wykup samochodu z leasingu – skutki w PIT i VAT
Nieruchomości
Jak kwestionować niezgodne z prawem plany inwestycyjne sąsiada? Odpowiadamy
Materiał Promocyjny
Mity i fakty – Samochody elektryczne nie są ekologiczne
Nieruchomości
Wywłaszczenia pod inwestycje infrastrukturalne. Jakie mamy prawa?