Pride Month problemem dla firm? Prawicowe bojkoty mogą być skuteczne

Czerwiec to już od kilku lat tradycyjny okres celebracji mniejszości pod hasłem „Pride Month”. Jednak ostatnie przypadki bojkotów marki Bud Light i sieci sklepów Target dowodzą, że może ona przynosić też problemy.

Publikacja: 05.06.2023 16:14

Pride Month problemem dla firm? Prawicowe bojkoty mogą być skuteczne

Foto: Bloomberg

Tradycyjny już Pride Month (Miesiąc Dumy), to czas gdy korporacje zmieniają swoje loga na tęczowe, a w ofercie umieszczają produkty dedykowane mniejszościom seksualnym. Przez lata działania te pozytywnie wpływały zarówno na wyniki finansowe, jak i postrzeganie korporacji w zakresie CSR i ESG. I choć wielu aktywistów LGBTQ+ zarzucało firmom „pinkwashing” i wytykało np., że na niektórych rynkach udają, że wcale nie robią tego, co robią w USA i Europie Zachodniej, to strategia ta działała. W tym roku sytuacja wygląda jednak inaczej.

Pozostało jeszcze 84% artykułu

Czytaj więcej, wiedz więcej!
Rok dostępu za 99 zł.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję?
- możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Biznes
Rekordowe wydatki Kremla na propagandę za granicą. Czy Polska jest od niej wolna?
Biznes
Polskie firmy nadrabiają dystans w cyfryzacji
Biznes
Rafako i Huta Częstochowa. Będą razem produkować dla wojska?
Materiał Promocyjny
Dlaczego Polacy boją się założenia firmy?
Materiał Promocyjny
Tech trendy to zmiana rynku pracy
Biznes
Ogromna inwestycja Microsoftu w Europie. Koncern składa obietnicę
Materiał Partnera
Polska ma ogromny potencjał jeśli chodzi o samochody elektryczne