Ofensywa luksusowej odzieży

Pierwszy butik w Polsce otwiera amerykańska marka Carolina Herrera

Aktualizacja: 05.07.2010 05:30 Publikacja: 04.07.2010 20:33

Ofensywa luksusowej odzieży

Foto: Bloomberg

Salon Caroliny Herrery ma ruszyć w sierpniu lub we wrześniu w Warszawie. Nowojorska centrala nie odpowiedziała na pytania, z jaką polską firmą podpisała umowę na wprowadzenie brandu do naszego kraju ani czy są planowane kolejne otwarcia. W salonie trwają prace budowlane, ale na szyldach już pojawiła się nazwa. – Wprowadza ją firma, która dopiero próbuje swoich sił w biznesie luksusowym – mówi "Rz" osoba z branży.

Kolejnym nowym brandem na naszym rynku może być włoski Tod's. Także ta firma nie chce komentować informacji na temat swojego debiutu w Polsce. Z nieoficjalnych informacji wynika, że marka może się pojawić w ramach kolejnego salonu Salvatore Ferragamo, uruchamianego w Warszawie przez firmę IT Fashion Polska, która sprzedaje też markę Valentino.

– Wydatki Polaków na dobra luksusowe rosną, podobnie jak liczba osób zamożnych, których jest już ponad 500 tys., więc taka ekspansja nie dziwi. Tym bardziej że sprzedaż luksusowych marek w Europie Zachodniej w ub.r. spadła, więc teraz firmy szukają nowych rynków zbytu – mówi Andrzej Marczak, partner w KPMG.

Na rynku po roku oszczędności znów pojawia się optymizm, choć daleko do nastrojów sprzed kilku lat. Jednak firmy już na nim obecne planują dalszą ekspansję. – W sierpniu marka Burberry pojawi się w Katowicach i będzie to już jej czwarty sklep w Polsce – mówi Jerzy Mazgaj, którego spółka Paradise Group wprowadziła też do Polski marki Kenzo czy Ermenegildo Zegna. Jak dodaje, na razie nie ma jednak planów wprowadzenia do Polski kolejnych – będzie to zależało od kondycji rynku.

– Rynek jest stabilny, ma potencjał wzrostowy. My także we wrześniu otwieramy sklep nowej włoskiej marki, ale na razie nie mogę powiedzieć jakiej. Prowadzimy też inne działania – dwa istniejące sklepy przenosimy do większych lokalizacji – mówi Marcin Powierza, dyrektor zarządzający Powierza Family Company, sprzedającej już w naszym kraju takie marki, jak Max Mara, Pollini czy Coccinelle. Firma jest jednym z największych graczy na polskim rynku towarów luksusowych. Za dwa tygodnie rusza z nowym salonem Pennyblack w poznańskim Starym Browarze, a we wrześniu otwiera drugi w Warszawie salon marki Weekend Max Mara. W przyszłym roku ruszą kolejne sklepy Coccinelle.

Choć w ostatnich latach wiele znanych marek weszło na nasz rynek, to lista nieobecnych jest ciągle długa. KPMG podaje, że zaledwie co trzecia odzieżowa marka luksusowa jest dostępna w naszym kraju. Sytuację może poważnie zmienić powstający w Warszawie dom towarowy Bracka, za którym stoi rodzina Likusów. Nieoficjalnie mówi się, że znajdą się w nim salony Prady, Chanel, Louisa Vuittona czy Chloe. Rodzina poprzez sieć butików Likus Concept Store sprzedaje już takie marki, jak Diesel, Paul Smith czy Lanvin.

Biznes
Ministerstwo obrony wyda ponad 100 mln euro na modernizację samolotów transportowych
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
CD Projekt odsłania karty. Wiemy, o czym będzie czwarty „Wiedźmin”
Biznes
Jest porozumienie płacowe w Poczcie Polskiej. Pracownicy dostaną podwyżki
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Rok nowego rządu – sukcesy i porażki w ocenie biznesu
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Biznes
Umowa na polsko-koreańską fabrykę amunicji rakietowej do końca lipca