Reklama

Ofensywa luksusowej odzieży

Pierwszy butik w Polsce otwiera amerykańska marka Carolina Herrera

Aktualizacja: 05.07.2010 05:30 Publikacja: 04.07.2010 20:33

Ofensywa luksusowej odzieży

Foto: Bloomberg

Salon Caroliny Herrery ma ruszyć w sierpniu lub we wrześniu w Warszawie. Nowojorska centrala nie odpowiedziała na pytania, z jaką polską firmą podpisała umowę na wprowadzenie brandu do naszego kraju ani czy są planowane kolejne otwarcia. W salonie trwają prace budowlane, ale na szyldach już pojawiła się nazwa. – Wprowadza ją firma, która dopiero próbuje swoich sił w biznesie luksusowym – mówi "Rz" osoba z branży.

Kolejnym nowym brandem na naszym rynku może być włoski Tod's. Także ta firma nie chce komentować informacji na temat swojego debiutu w Polsce. Z nieoficjalnych informacji wynika, że marka może się pojawić w ramach kolejnego salonu Salvatore Ferragamo, uruchamianego w Warszawie przez firmę IT Fashion Polska, która sprzedaje też markę Valentino.

– Wydatki Polaków na dobra luksusowe rosną, podobnie jak liczba osób zamożnych, których jest już ponad 500 tys., więc taka ekspansja nie dziwi. Tym bardziej że sprzedaż luksusowych marek w Europie Zachodniej w ub.r. spadła, więc teraz firmy szukają nowych rynków zbytu – mówi Andrzej Marczak, partner w KPMG.

Na rynku po roku oszczędności znów pojawia się optymizm, choć daleko do nastrojów sprzed kilku lat. Jednak firmy już na nim obecne planują dalszą ekspansję. – W sierpniu marka Burberry pojawi się w Katowicach i będzie to już jej czwarty sklep w Polsce – mówi Jerzy Mazgaj, którego spółka Paradise Group wprowadziła też do Polski marki Kenzo czy Ermenegildo Zegna. Jak dodaje, na razie nie ma jednak planów wprowadzenia do Polski kolejnych – będzie to zależało od kondycji rynku.

– Rynek jest stabilny, ma potencjał wzrostowy. My także we wrześniu otwieramy sklep nowej włoskiej marki, ale na razie nie mogę powiedzieć jakiej. Prowadzimy też inne działania – dwa istniejące sklepy przenosimy do większych lokalizacji – mówi Marcin Powierza, dyrektor zarządzający Powierza Family Company, sprzedającej już w naszym kraju takie marki, jak Max Mara, Pollini czy Coccinelle. Firma jest jednym z największych graczy na polskim rynku towarów luksusowych. Za dwa tygodnie rusza z nowym salonem Pennyblack w poznańskim Starym Browarze, a we wrześniu otwiera drugi w Warszawie salon marki Weekend Max Mara. W przyszłym roku ruszą kolejne sklepy Coccinelle.

Reklama
Reklama

Choć w ostatnich latach wiele znanych marek weszło na nasz rynek, to lista nieobecnych jest ciągle długa. KPMG podaje, że zaledwie co trzecia odzieżowa marka luksusowa jest dostępna w naszym kraju. Sytuację może poważnie zmienić powstający w Warszawie dom towarowy Bracka, za którym stoi rodzina Likusów. Nieoficjalnie mówi się, że znajdą się w nim salony Prady, Chanel, Louisa Vuittona czy Chloe. Rodzina poprzez sieć butików Likus Concept Store sprzedaje już takie marki, jak Diesel, Paul Smith czy Lanvin.

Salon Caroliny Herrery ma ruszyć w sierpniu lub we wrześniu w Warszawie. Nowojorska centrala nie odpowiedziała na pytania, z jaką polską firmą podpisała umowę na wprowadzenie brandu do naszego kraju ani czy są planowane kolejne otwarcia. W salonie trwają prace budowlane, ale na szyldach już pojawiła się nazwa. – Wprowadza ją firma, która dopiero próbuje swoich sił w biznesie luksusowym – mówi "Rz" osoba z branży.

Kolejnym nowym brandem na naszym rynku może być włoski Tod's. Także ta firma nie chce komentować informacji na temat swojego debiutu w Polsce. Z nieoficjalnych informacji wynika, że marka może się pojawić w ramach kolejnego salonu Salvatore Ferragamo, uruchamianego w Warszawie przez firmę IT Fashion Polska, która sprzedaje też markę Valentino.

Reklama
Biznes
Inwestorzy rozkręcają się nad Wisłą. Jest nowy rekord
Biznes
ChatGPT wchodzi w e-handel. Analityk przewiduje: udział Allegro może słabnąć
Biznes
Deregulacja: UKE chce zdjąć ostatnie obowiązki Orange Polska na rynku internetu
Biznes
Budżet UE na 2 bln euro, Rosja atakuje polską fabrykę, IATA krytykuje Brukselę
Materiał Promocyjny
Sprzedaż motocykli mocno się rozpędza
Biznes
Wakacje w erze Donalda Trumpa: linie kasują loty do USA
Reklama
Reklama