Wódka traci na popularności najbardziej spośród wszystkich alkoholi w Polsce. W sumie od lutego 2010 r. do stycznia tego roku łączna wartość sprzedaży detalicznej napojów alkoholowych skurczyła się w naszym kraju o 2,6 proc., do ok. 26,2 mld zł
Zdaniem Andrzeja Szumowskiego, szefa Polish Vodka Association i wiceprezesa Wyborowej SA, czwartego producenta wódki w Polsce producenci przegapili moment, w którym branża alkoholowa zaczęła odczuwać m.in. skutki spowolnienia gospodarczego i akcyzy. Przez ostatnie kilka lat bowiem popyt na wódkę rósł w Polsce w szybkim tempie. Jeszcze w 2007 r. wartość jej sprzedaży nie przekraczała 7,5 mld zł.
Szumowski wierzy jednak, branża już przebudziła się z letargu i można spodziewać się, że czołowi gracze będą chcieli odbudować swoją pozycję rynkową.
W tym roku najostrzejsza walkę o udziały rynkowe stoczą z pewnością wicelider rynku CEDC i trzecia na nim polsko - francuska grupa Belvedere. Obydwie będą chciały odebrać część udziałów Czystej de luxe, która wywindowała Stock Polska na lidera rynku z udziałami przekraczającymi 30 proc.
Belvedere będzie w dalszym ciągu koncentrował się na wódce Krupnik, który do debiutu w kwietniu 2010 r. zdobył już ok. 9 proc. rynku, które dają mu drugie miejsce wśród najpopularniejszych wódek w Polsce.