Już za 19 zł miesięcznie przez rok
Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Czytaj, to co ważne.
Aktualizacja: 22.09.2015 23:14 Publikacja: 22.09.2015 22:00
1 zdjęcie
ZobaczWódka wciąż najpopularniejsza
Foto: Rzeczpospolita
Niespełna 271 mln litrów napojów spirytusowych kupią w tym roku Polacy – szacuje w swoim najnowszym raporcie firma badawcza International Wine & Spirits Research (IWSR). To nie tylko o blisko 6 proc. mniej niż przed rokiem – jeszcze pięć lat temu sama sprzedaż wódki była u nas o niemal 5 proc. wyższa niż tegoroczna łączna sprzedaż wszystkich mocnych trunków.
To właśnie słabnący popyt na wódkę, na którą przypada nadal około 80 proc. rynku mocnych alkoholi, ciągnie w dół całą branżę. Sprzedaż maleje już od kilku lat, ale spadki pogłębiła podwyżka akcyzy o 15 proc., która weszła w życie od 1 stycznia 2014 r. W tym roku, jak szacuje IWSR, sprzedaż wódki liczona w litrach może być w naszym kraju o prawie 7 proc. mniejsza niż przed rokiem.
Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Czytaj, to co ważne.
W rok ceny kawy na światowych giełdach się podwoiły. Podwyżki właśnie docierają na półki sklepowe w Polsce. Kons...
Po zaledwie roku pracy na stanowisku prezesa Nestlé Laurent Freixe musi pożegnać się z firmą. Powodem jest ukryw...
Prezes i dyrektor generalny Suntory Holdings Takeshi Niinami rezygnuje po zarzutach o zakup produktów z THC – in...
Brazylia walczy z cłami, które narzucił Donald Trump. Złożyła właśnie skargę w WTO, a ogromne ilości kawy przeki...
Niemcy piją mniej piwa. Sprzedaż spadła do najniższego poziomu od ponad trzech dekad. Niemieckie browary widzą j...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas