Reklama
Rozwiń
Reklama

Mocne alkohole nie w smak Polakom

Rynek spirytualiów kurczy się coraz bardziej. W 2015 roku popyt wzrośnie jedynie na whisky.

Aktualizacja: 22.09.2015 23:14 Publikacja: 22.09.2015 22:00

Wódka wciąż najpopularniejsza

Foto: Rzeczpospolita

Niespełna 271 mln litrów napojów spirytusowych kupią w tym roku Polacy – szacuje w swoim najnowszym raporcie firma badawcza International Wine & Spirits Research (IWSR). To nie tylko o blisko 6 proc. mniej niż przed rokiem – jeszcze pięć lat temu sama sprzedaż wódki była u nas o niemal 5 proc. wyższa niż tegoroczna łączna sprzedaż wszystkich mocnych trunków.

To właśnie słabnący popyt na wódkę, na którą przypada nadal około 80 proc. rynku mocnych alkoholi, ciągnie w dół całą branżę. Sprzedaż maleje już od kilku lat, ale spadki pogłębiła podwyżka akcyzy o 15 proc., która weszła w życie od 1 stycznia 2014 r. W tym roku, jak szacuje IWSR, sprzedaż wódki liczona w litrach może być w naszym kraju o prawie 7 proc. mniejsza niż przed rokiem.

Promocja Świąteczna!

Wybierz roczną subskrypcję RP.PL i ciesz się dostępem do The New York Times!

Pierwszy rok 179 zł, potem 390 zł pobierane automatycznie co roku.

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL — rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Przemysł spożywczy
Eksport żywności z UE bije rekordy. Powodem głównie wzrost cen
Przemysł spożywczy
Wigilia znów droższa. Mniej karpia, więcej dań gotowych. Plus wizyta na jarmarku
Przemysł spożywczy
Jim Beam zamyka główną destylarnię. Amerykański bourbon w tarapatach
Przemysł spożywczy
Stock Spirits Group ma nowego szefa. Kto pokieruje znanym producentem alkoholi?
Przemysł spożywczy
Wódka w Rosji drożeje. Meliny i samogon mają wzięcie
Materiał Promocyjny
W kierunku zrównoważonej przyszłości – konkretne działania
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama