Reklama
Rozwiń

Rynek wódki nie podniósł się po podwyżce akcyzy

Rok 2016 też nie przyniesie ożywienia. Lider rynku, CEDC, nie zamierza jednak zwalniać tempa.

Publikacja: 02.09.2015 22:00

Rynek wódki nie podniósł się po podwyżce akcyzy

Foto: Fotorzepa, Marta Bogacz

– W przyszłym roku wielkość sprzedaży wódki w Polsce może być od 5 do nawet 7 proc. niższa niż w tym roku – uważa Monzer Elabrashy, prezes spółki CEDC, produkującej m.in. Żubrówkę. – W nieco mniejszym stopniu zmaleje jej wartość – dodaje.

Jego zdaniem kondycja branży – po podwyżce akcyzy na mocne alkohole o 15 proc. od 1 stycznia 2014 r. – jest nadal słaba. Część firm będzie zmuszona więc podnosić ceny wódki, a to dodatkowo obniży jej sprzedaż. A ta jest niższa niż przed rokiem – w ciągu pierwszych siedmiu miesięcy 2015 r. popyt na wódkę zmalał o 2,4 proc.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Biznes
Trump wysyła listy i grozi BRICS, polskie firmy liderami AI, paraliż w Rosji
Biznes
Benefit Systems na rynku wellbeing: przepis na skalowalny sukces
Biznes
Spotify zirytował turecki rząd. Playlisty obrażają żonę Erdogana
Biznes
Napięcia UE–Chiny. Rozmowa Trumpa i Zełenskiego i szczyt BRICS w Rio
Biznes
Rosyjski bogacz traci majątek. Sfinansuje wojnę Putina