Tak dobry wynik sprawił, że Żubrówka, po raz drugi z rzędu, wyróżniona została przez znany magazyn branżowy The Spirits Business tytułem vodka brand champion.

- Na sukces Żubrówki złożył się doskonały rezultat osiągnięty przez Żubrówkę Białą, lidera rynku w Polsce, legendarną Żubrówkę Bison Grass, jak również „najmłodszego żubra w stadzie", czyli wprowadzonej na rynek w ubiegłym roku Żubrówki Złotej – komentuje Monzer Elabrashy, dyrektor generalny CEDC.

Dodaje, że wyróżnienie dla Żubrówki cieszy CEDC tym bardziej, że marka otrzymała go w momencie bardzo trudnym dla polskiego rynku i całej branży alkoholi mocnych. Przemysł nadal odczuwa skutki wprowadzenia podwyżki akcyzy na mocne alkohole o 15 proc. od 1 stycznia 2014 r.

W rankingu The Spirits Business Żubrówka zajmuje czwarte miejsce wśród najlepiej sprzedających się wódek na świecie. W 2014 r. wyprzedzały ją Smirnoff należący do Diageo, Absolut z grupy Pernod Ricard i Pyat Ozer produkowany przez Alcohol Siberia Group. Wszystkie ona zaliczyły jednak spadki sprzedaży w 2014 r., odpowiednio o 2,3 i 14 proc. Na 11. miejscu znalazła się Żołądkowa Gorzka de Luxe, należąca do Stock Spirits (spadek sprzedaży rok do roku o 22 proc.). Tuż za nią jest wódka Krupnik Belvedere (sprzedaż niższa o 30 proc.). Na 22 miejscu znalazł się Sobieski tej firmy, ze sprzedażą o 9 proc. niższą niż w 2013 r. Sześć oczek niższej jest Wyborowa Pernod Ricard (minus 26 proc.).

Od 2013 roku CEDC należy do rosyjskiego miliardera Roustama Tariko. Firma produkuje także m.in. Soplicę i Bolsa.