Rzetelność sklepów internetowych

W Polsce przybywa sklepów internetowych, jednak pomimo rosnącej w siłę sieci, Polacy w dalszym ciągu ostrożnie podchodzą do zakupów online.

Publikacja: 21.04.2011 12:42

Siedziba Krajowego Rejestru Długów Biura Informacji Gospodarczej SA, patrona programu Rzetelna Firma

Siedziba Krajowego Rejestru Długów Biura Informacji Gospodarczej SA, patrona programu Rzetelna Firma.

Foto: Rzeczpospolita

Większość kupujących decyduje się na wybór znanych i rozpoznawalnych partnerów. Wszystko dlatego, że w tym dynamicznie rozwijającym się środowisku wiarygodność jest podstawowym czynnikiem decydujących o sukcesie.

Internet stał się nieodłącznym elementem naszego życia, a wraz z nim również i zakupy w sieci przestały być czymś wyjątkowym. W 2005 roku w Polsce funkcjonowało zaledwie 57 e-sklepów. Dane z marca 2011 roku informują już o ponad 16.000. Tak duży wzrost w stosunkowo krótkim czasie pokazuje nieprawdopodobną dynamikę tego sektora. Nie byłoby jej, gdyby w tym samym czasie w sieci nie pojawili się klienci.

Z badań przeprowadzonych przez ośrodek badawczy Millward Brown wynika, że 35% Polaków robi zakupy za pomocą Internetu 3-4 razy w roku, ale raz w tygodniu czyni to tylko 4%. Skąd tak duża dysproporcja i co stoi na przeszkodzie? Właśnie brak zaufania.

Wiarygodność od zawsze stanowiła największe wyzwanie dla e-handlu. Ważnym krokiem w kierunku rozwiązania tego problemu jest program Rzetelna Firma, w którym uczestniczy już niemal 650 sklepów internetowych. Formuła programu pozwala na łatwą weryfikację sposobu działania podmiotu i podstawowych informacji na jego temat – przede wszystkim rzetelności płatniczej w relacjach z innymi.

Przyznawany w jego ramach Certyfikat Rzetelności to narzędzie stworzone we współpracy z Krajowym Rejestrem Długów – największym i najbardziej doświadczonym biurem informacji gospodarczej w Polsce. Dzięki stałemu monitoringowi prowadzonemu przez KRD certyfikat umożliwia konsumentom łatwą weryfikację partnera, a to w Internecie stanowi pierwszy krok do budowy zaufania we wzajemnych relacjach.

Jak to działa? W pierwszej kolejności każdy przystępujący do programu sklep internetowy udostępnienia podstawowe dane na swój temat. Następnie przeprowadzony zostaje audyt w bazach Krajowego Rejestru Długów, gdzie sprawdzana jest jego przeszłość gospodarcza. Dopiero na tej podstawie wydawany jest certyfikat, który może zostać umieszczony na stronie internetowej sklepu.

Co bardzo ważne: certyfikat ma formę aktywnego linku połączonego bezpośrednio z bazami KRD, dlatego przed dokonaniem jakiekolwiek transakcji kupujący ma szansę sprawdzić status sklepu.

Podmiot można również zweryfikować poprzez stronę www.rzetelnafirma.pl – wystarczy w oknie wyszukiwarki wpisać numer certyfikatu.

Prostota obsługi i dostęp do największej bazy informacji gospodarczej uczyniły z tego rozwiązania jedną z najpopularniejszych metod weryfikacji partnerów gospodarczych. Rocznie konsumenci dokonują za jego pośrednictwem prawie 4.000.000 sprawdzeń. Ta liczba pokazuje, jak ważną i wiarygodną referencję stanowi dla nich Certyfikat Rzetelności.

Większość kupujących decyduje się na wybór znanych i rozpoznawalnych partnerów. Wszystko dlatego, że w tym dynamicznie rozwijającym się środowisku wiarygodność jest podstawowym czynnikiem decydujących o sukcesie.

Internet stał się nieodłącznym elementem naszego życia, a wraz z nim również i zakupy w sieci przestały być czymś wyjątkowym. W 2005 roku w Polsce funkcjonowało zaledwie 57 e-sklepów. Dane z marca 2011 roku informują już o ponad 16.000. Tak duży wzrost w stosunkowo krótkim czasie pokazuje nieprawdopodobną dynamikę tego sektora. Nie byłoby jej, gdyby w tym samym czasie w sieci nie pojawili się klienci.

Biznes
Muzeum Gazowni Warszawskiej – Wyjątkowe Miejsce na Twoje Wydarzenie Biznesowe
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Chińska konkurencja dla Tesli – BYD depcze po piętach
Biznes
Najlepsi z najlepszych Listy 2000 w 2024 r.
Biznes
Będzie więcej pieniędzy na zbrojenia w UE? "Wielki wybuch" na obronność
Materiał Promocyjny
Jak budować współpracę między samorządem, biznesem i nauką?
Biznes
Pracowity grudzień dla Airbusa. Problemy z produkcją, masowe zwolnienia