Polacy stawiają na grupę

Już co dziesiąty Polak nawet w trakcie pracy przegląda promocyjne oferty. Serwisy zakupowe wchodzą też w kolejne segmenty rynku

Publikacja: 04.10.2011 15:08

Polacy stawiają na grupę

Foto: ROL

Z badań TNS OBOP przeprowadzonych dla serwisu zakupów grupowych Citeam.pl wynika, że już prawie co piąta osoba nawet w miejscu pracy korzysta ze swojego profilu na portalach społecznościowych. 14 proc. robi też w biurze zakupy przez Internet, a 10 proc. przegląda ofertę  serwisów zakupów grupowych. Tyle samo w czasie pracy przegląda portale plotkarskie.

- Biorąc pod uwagę, że zakupy grupowe działają  w Polsce dopiero od kilkunastu miesięcy, liczba osób, które nawet w pracy przeglądają nowe zniżki, jest dość duża -  mówi Marta Krauze z Citeam.pl, należącego do grupy Allegro.

100 mln zł

- zaoszczędzili do tej pory nabywcy kuponów w serwisie Gruper.pl

Zakupy internetowe, grupowe i plotki są częstszym przewinieniem niż rozmawianie podczas pracy ze znajomymi za pośrednictwem komunikatorów w stylu Gadu-Gadu. Do tego przyznaje się bowiem tylko 7 proc. Polaków. Citeam.pl sprawdził też, na co Polacy wydają pieniądze, aby poprawić sobie nastrój.  Także na co przeznaczyliby dodatkowe środki finansowe, gdyby się pojawiły. Aż siedmiu na dziesięciu konsumentów najchętniej wydałoby dodatkowe pieniądze na wakacje i podróże. Kolejne są zakupy markowego obuwia, odzieży i dodatków. To jednak tylko deklaracje. Z badań wynika, że zaledwie czterech na dziesięciu Polaków stać jest na wyjście do kawiarni czy klubu, a tylko co trzecia osoba może sobie pozwolić na aktywny wypoczynek. Serwisy zakupów grupowych na pewno  umożliwiają tańsze zakupy weekendowych wyjazdów, wakacji i wielu innych sposobów na spędzenie wolnego czasu. Serwis Snuper.pl przygotował nawet listę ofert z rabatem przekraczającym 5 tys. zł.

Okazje nawet w Bułgarii

Jak dotąd rekordowa wysokość obniżki to 108 tys. zł - z takim rabatem można było po zakupie poprzez serwis zakupowy kuponu za 12 tys. zł  kupić dom z działką w Warszawie. Z kolei apartament w Bułgarii dzięki wartemu 4 tys. zł kuponowi można było dostać aż o 36 tys. zł taniej. 52 tys. zł rabatu zyskiwało się dzięki zakupowi za 4 tys. zł kuponu na 5 gwiazdkowy apartament w Egipcie. W grupie rekordzistów są także oferty z innych segmentów. Dzięki kuponowi za 2,5 tys. zł można było o 16 tys. zł taniej kupić Mercedesa klasy B.

Jak podaje Snuper.pl większość zniżek na luksusowe oferty warte więcej niż 5 tys. zł dotyczy zabiegów plastycznych i kosmetycznych. Według serwisu wśród procentowo najbardziej korzystnych obniżek na bardzo drogie oferty najwięcej jest usług pozycjonowania w internecie. Jednak gdy chodzi o procentowego zniżkowego rekordzistę wśród grupowych najdroższych ofert wygrywa wart zaledwie 99 zł zniżkowy kupon zmniejszający cenę mieszkania w Szczecinie aż o 10 tys. zł.

- Z czasem użytkownicy będą coraz śmielej korzystać z ofert o wysokiej i bardzo wysokiej wartości. Nabiorą w końcu przekonania, że dzięki zakupom grupowym można zaoszczędzić znacznie więcej niż kilkadziesiąt czy kilkaset złotych na kosmetyczne zabiegi lub wizyty w restauracji. Może dojść, do sytuacji kiedy myśląc o kupnie mieszkania albo samochodu w pierwszej kolejności sprawdzimy czy jest akurat tego typu oferta w ramach zakupów grupowych - uważa Marcin Bobruk, członek zarządu Snuper.pl.

Nowe branże kuszą Internautów

Serwisy rozszerzają też systematycznie swoją ofertę. Gruper właśnie poinformował, że startuje z nową zakładką Twoja firma, w której prezentowane będą najlepsze oferty dla przedsiębiorców z rabatami sięgającymi nawet 80 proc. To m.in. pozycjonowanie stron, projekty graficzne, hosting domeny, usługi teleinformatyczne czy gadżety reklamowe. Aktualnie klienci portalu mają do wyboru ofertę na wykonanie strony internetowej za 399 zł (cena regularna to 2,5 tys. zł) oraz e-learningowe szkolenie BHP za jedyne 44 PLN.

- Dzięki ofertom prezentowanym na naszym portalu przedsiębiorcy mają szansę wypróbowania efektywności różnego rodzaju usług, które stymulują rozwój ich firm, bez nadwyrężania budżetu operacyjnego  - mówi Marcin Mikołajczyk, współzałożyciel i członek zarządu Gruper.pl. Jako pierwszy w tym segmencie rynku ruszył serwis b2bdeal.pl. Według szacunków serwisu, do tej pory za pośrednictwem Grupera aż pół tysiąca firm założyło stronę www, zaś 1,3 tys. czerpie zyski z pozycjonowania w Internecie.

Z badań TNS OBOP przeprowadzonych dla serwisu zakupów grupowych Citeam.pl wynika, że już prawie co piąta osoba nawet w miejscu pracy korzysta ze swojego profilu na portalach społecznościowych. 14 proc. robi też w biurze zakupy przez Internet, a 10 proc. przegląda ofertę  serwisów zakupów grupowych. Tyle samo w czasie pracy przegląda portale plotkarskie.

- Biorąc pod uwagę, że zakupy grupowe działają  w Polsce dopiero od kilkunastu miesięcy, liczba osób, które nawet w pracy przeglądają nowe zniżki, jest dość duża -  mówi Marta Krauze z Citeam.pl, należącego do grupy Allegro.

Pozostało 86% artykułu
Biznes
Rekordowa liczba bankructw dużych firm na świecie
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
Święta spędzane w Polsce coraz popularniejsze wśród zagranicznych turystów
Biznes
Ministerstwo obrony wyda ponad 100 mln euro na modernizację samolotów transportowych
Biznes
CD Projekt odsłania karty. Wiemy, o czym będzie czwarty „Wiedźmin”
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Biznes
Jest porozumienie płacowe w Poczcie Polskiej. Pracownicy dostaną podwyżki