Z badań TNS OBOP przeprowadzonych dla serwisu zakupów grupowych Citeam.pl wynika, że już prawie co piąta osoba nawet w miejscu pracy korzysta ze swojego profilu na portalach społecznościowych. 14 proc. robi też w biurze zakupy przez Internet, a 10 proc. przegląda ofertę serwisów zakupów grupowych. Tyle samo w czasie pracy przegląda portale plotkarskie.
- Biorąc pod uwagę, że zakupy grupowe działają w Polsce dopiero od kilkunastu miesięcy, liczba osób, które nawet w pracy przeglądają nowe zniżki, jest dość duża - mówi Marta Krauze z Citeam.pl, należącego do grupy Allegro.
100 mln zł
- zaoszczędzili do tej pory nabywcy kuponów w serwisie Gruper.pl
Zakupy internetowe, grupowe i plotki są częstszym przewinieniem niż rozmawianie podczas pracy ze znajomymi za pośrednictwem komunikatorów w stylu Gadu-Gadu. Do tego przyznaje się bowiem tylko 7 proc. Polaków. Citeam.pl sprawdził też, na co Polacy wydają pieniądze, aby poprawić sobie nastrój. Także na co przeznaczyliby dodatkowe środki finansowe, gdyby się pojawiły. Aż siedmiu na dziesięciu konsumentów najchętniej wydałoby dodatkowe pieniądze na wakacje i podróże. Kolejne są zakupy markowego obuwia, odzieży i dodatków. To jednak tylko deklaracje. Z badań wynika, że zaledwie czterech na dziesięciu Polaków stać jest na wyjście do kawiarni czy klubu, a tylko co trzecia osoba może sobie pozwolić na aktywny wypoczynek. Serwisy zakupów grupowych na pewno umożliwiają tańsze zakupy weekendowych wyjazdów, wakacji i wielu innych sposobów na spędzenie wolnego czasu. Serwis Snuper.pl przygotował nawet listę ofert z rabatem przekraczającym 5 tys. zł.