Puma wraca do sportowych korzeni

Nowy prezes znanej marki zapowiada skoncentrowanie się na odzieży sportowej i koniec eksperymentów z modą

Aktualizacja: 08.11.2013 18:09 Publikacja: 08.11.2013 16:01

Puma wraca do sportowych korzeni

Foto: Bloomberg

W ciągu ostatniego roku zyski Pumy spadły o 70 proc. Choć marka zajmuje wciąż trzecią pozycję jeśli chodzi o największych producentów odzieży i obuwia sportowego, to także jej władze przyznają, iż w ostatnich latach wizerunek firmy mocno się zmienił.

- Jesteśmy firmą sportową, a nie producentem life-style'owych ubrań – zapowiedział prezes  Bjoern Gulden. Został on prezesem Pumy w lipcu i dzisiaj po raz pierwszy spotkał się z dziennikarzami aby zaprezentować plan rozwoju firmy.

Jej odwiecznymi rywalami są Nike oraz Adidas, które również nie rezygnując z wizerunku marek sportowych (sponsoring wielu dyscyplin) flirtują z modą zatrudniając do produkcji okolicznościowych kolekcji znanych projektantów np. Stella McCartney dla Adidasa.

Puma też poszła ta drogą – w końcu 84 proc. akcji należy do Grupy Kering, właściciela takich marek jak choćby Gucci. Jednak w jej przypadku ten model najwidoczniej się nie sprawdził, a dodatkowo jej pozycję na rynku sportowym podkopały mniejsze firmy jak Asics , Brooks, Saucony czy Mizuno.

Dlatego Puma ostrzegła już inwestorów, że jej zysk w 2013 r. może znacznie spaść nawet poniżej i tak niewielkiego osiągniętego w 2012 r. kiedy to wyniósł on 70 mln euro. To także efekt kosztów zamykania centrum rozwoju w Wietnamie oraz przenoszenia pracowników z Londynu do niemieckiej centrali w Herzogenaurach.

Prezes Gulden zapowiada iż jednym z jego głównych celów jest doprowadzenie do wzrostu sprzedaży obuwia sportowego – po trzech kwartałach jest ona 7,5 proc. niższa niż rok temu. Nawet określił ja jako obecną piętę Achillesową firmy.

Marka ma znów wrócić do sponsorowania gwiazd sportu na znacznie większą skalę, na rynek mogą wrócić także jej juz archiwalne kolekcje.

W ciągu ostatniego roku zyski Pumy spadły o 70 proc. Choć marka zajmuje wciąż trzecią pozycję jeśli chodzi o największych producentów odzieży i obuwia sportowego, to także jej władze przyznają, iż w ostatnich latach wizerunek firmy mocno się zmienił.

- Jesteśmy firmą sportową, a nie producentem life-style'owych ubrań – zapowiedział prezes  Bjoern Gulden. Został on prezesem Pumy w lipcu i dzisiaj po raz pierwszy spotkał się z dziennikarzami aby zaprezentować plan rozwoju firmy.

Biznes
Kanada uderza w dwór i krewnych Putina oraz byłą szefową MSZ Austrii
Materiał Promocyjny
Rockfin na fali wznoszącej
Biznes
Za dużo OZE w Polsce? Zakaz rosyjskiego gazu. Sukces Airbusa na Airshow w Paryżu
Biznes
Sprawiedliwa, konkurencyjna i akceptowalna dla przedsiębiorców transformacja
Materiał Promocyjny
Bank Pekao nagrodzony w konkursie The Drum Awards for Marketing EMEA za działania w Fortnite
Biznes
Smartfon Trumpa ma kosztować 499 dolarów. CNBC: będzie produkowany w Chinach