Będą budować kolej Zagłębia Miedziowego. To już pewne

Pierwszy formalny krok w stronę jej utworzenia robią samorządowcy z regionu, którzy w poniedziałek podpiszą specjalny list intencyjny dotyczący współpracy w zakresie pozyskiwania wsparcia dla inwestycji Funkcjonalnego Obszaru Interwencji (FOI) Legnicko-Głogowskiego Okręgu Przemysłowego w ramach Kontraktu Dolnośląskiego.

Publikacja: 29.12.2013 11:43

- Celem tego przedsięwzięcia jest pozyskanie unijnych pieniędzy na odnowienie linii kolejowej nr 289 oraz budowa nowej, łączącej Lubin z Polkowicami i Głogowem – poinformował Jacek Mamiński, rzecznik prasowy Prezydenta Lubina.

A to oznacza rozpoczęcie formalnych procedur związanych z budową Kolei Zagłębia Miedziowego.

Tym bardziej, że list intencyjny podpiszą nie tylko wszyscy najważniejsi samorządowcy z regionu, ale przede wszystkim reprezentujący gminy na trasie przyszłego kolejowego szlaku tj.: Robert Raczyński - Prezydent Miasta Lubina, Jan Zubowski - Prezydent Miasta Głogowa, Andrzej Krzemień - Wójt Gminy Głogów, Tadeusz Krzakowski - Prezydent Miasta Legnicy, Waldemar Kwaśny - Wójt Gminy Miłkowice, Irena Rogowska - Wójt Gminy Lubin, Wiesław Wabik - Burmistrz Polkowic, Krzysztof Wołoszyn - Wójt Gminy Żukowice, Emilian Stańczyszyn - Przewodniczący Zarządu Związku Gmin Zagłębia Miedziowego.

Szansa na realizację kolejowych planów dzięki temu jest niemal stuprocentowa, bo PKP przewiduje rewitalizację linii nr 289 Legnica - Rudna Gwizdanów, która ma stanowić trzon Kolei Zagłębia Miedziowego.

Rewitalizacja tego odcinka planowana jest w nowej perspektywie unijnej na lata 2015 – 2017.

W docelowym projekcie Kolei Zagłębia Miedziowego przewiduje się, że trasa będzie prowadzić z Legnicy do Głogowa (około 70 kilometrów w prostej linii) , przez Lubin i Polkowice, a pociągi będą tam mogły jeździć przynajmniej z prędkością 120 km/h.

Dzięki temu Zagłębie Miedziowe, jeden z najbardziej zurbanizowanych i uprzemysłowionych regionów w kraju zyskałby dodatkowy środek komunikacji dla niemal miliona osób.

W tym pracowników miejscowych stref ekonomicznych, a także pracowników KGHM Polska Miedź S.A. (koncern ma bowiem tam swoje kopalnie i huty).

W projekcie może także pomóc KGHM Polska Miedź SA. Koncern ze względu na misję społeczną dla regionu jest gotowy uczestniczyć w tym przedsięwzięciu, również finansowo.

Potwierdziło to kierownictwo Polskiej Miedzi, które spotykało się już z samorządowcami i rozmawiało na ten temat przynajmniej dwa razy.

To także dzięki temu toczą się już prace koncepcyjne i analityczne nad projektem utworzeniem "Kolei Zagłębia Miedziowego".

- Celem tego przedsięwzięcia jest pozyskanie unijnych pieniędzy na odnowienie linii kolejowej nr 289 oraz budowa nowej, łączącej Lubin z Polkowicami i Głogowem – poinformował Jacek Mamiński, rzecznik prasowy Prezydenta Lubina.

A to oznacza rozpoczęcie formalnych procedur związanych z budową Kolei Zagłębia Miedziowego.

Pozostało 86% artykułu
Biznes
Ministerstwo obrony wyda ponad 100 mln euro na modernizację samolotów transportowych
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
CD Projekt odsłania karty. Wiemy, o czym będzie czwarty „Wiedźmin”
Biznes
Jest porozumienie płacowe w Poczcie Polskiej. Pracownicy dostaną podwyżki
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Rok nowego rządu – sukcesy i porażki w ocenie biznesu
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Biznes
Umowa na polsko-koreańską fabrykę amunicji rakietowej do końca lipca