fbTrack
REKLAMA
REKLAMA

Rpkom

Przegląd prasy – piątek 29 czerwca

[srodtytul]Dziennik Gazeta Prawna [/srodtytul]
Telekomy do służb specjalnych: chcecie podglądać, to zapłaćcie
Sylwia Czubkowska
Inwigilacja Polaków powinna się zmniejszyć, jeżeli ABW i CBA nie będą miały darmowego dostępu do danych. Chcecie od nas danych abonentów, zacznijcie za nie płacić – operatorzy telekomunikacyjni apelują do MSW, by zmieniając prawo dotyczące przekazywania danych retencyjnych, wprowadziło specjalne opłaty za udzielanie takich informacji. Wyliczają, że rocznie ten obowiązek kosztuje firmy nawet po kilka milionów złotych.
http://edgp.gazetaprawna.pl/index.php?act=mprasa&sub=article&id=415719 (dostęp płatny)
Nikt nie żałuje tepsy
Marek Jaślan
Klienci bardziej narzekali, gdy siedem lat temu znikała Idea, niż gdy odeszła w niebyt TP. Operator postawił sobie przy okazji rebrandingu cel, by usługi kojarzyły się z nowoczesnością. To musi niepokoić konkurentów, którzy woleliby stawać w szranki ze starą TP. Mając w pamięci 2005 r., kiedy marka telefonii komórkowej Idea zamieniła się w Orange, i związane z tym emocje, zarząd największego polskiego operatora mógł czuć obawy przed podobną operacją. Czy klientów nie zdenerwuje zniknięcie jednej z najlepiej zakorzenionych na naszym rynku marek, jaką była Telekomunikacja Polska?
http://edgp.gazetaprawna.pl/index.php?act=mprasa&sub=article&id=415611 (dostęp płatny)
Państwa w drodze do wersji 2.0
Sylwia Czubkowska
Nie ma jednego gotowego przepisu na sprawną e-administrację. Rozwiązania, które sprawdziły się w jednym państwie, w innych okazują się klapą. Polskie problemy na tym tle wcale nie są wyjątkowe. Najwyższa pora więc, byśmy zaczęli się uczyć na cudzych błędach. W Danii e-administrację rząd zbudował razem z bankami, a obywatel ma jedno hasło do konta oraz dowolnych usług świadczonych przez państwo. Korea Południowa już w 2003 roku obiecała, że dzięki informatyzacji obywatele będą nie więcej niż trzy razy w roku musieli osobiście fatygować się do urzędów. Z kolei prezydent Barack Obama właśnie zarządził, by w ciągu roku każda instytucja publiczna przedstawiła propozycję dwóch mobilnych usług dla obywateli.
http://edgp.gazetaprawna.pl/index.php?act=mprasa&sub=article&id=415610 (dostęp płatny)
[srodtytul]Gazeta Wyborcza/Wyborcza.biz[/srodtytul]
Miniantena zapowiada wielkie zmiany w telewizji
Tomasz Grynkiewicz
Nowojorski startup i antena wielkości kilkugroszowej monety. To duet, który może wiele zmienić w branży telewizyjnej. Na razie broni się w sądzie. Aereo nie wymaga ani dekodera z nagrywarką, ani anteny w domu. Wystarczy aplikacja na iPadzie. Kiedyś antena na Empire State Building miała służyć do tego, by parkowały przy niej sterowce. Od kilkudziesięciu lat na dachu jednego z symboli Nowego Jorku sterczy blisko 50-metrowa wieża, a na niej kilkadziesiąt nadajników telewizyjnych. W naszej historii odgrywa Goliata. W Dawida wcieliła się spółka Aereo i jej miniaturowe anteny (wielkości 20-groszówki).
http://wyborcza.biz/biznes/1,101558,12033662,Miniantena_zapowiada_wielkie_zmiany_w_telewizji.html
Rusza Tuba.FM na Windows Phone i nowa strona internetowa
GAW
Aplikacja tuba.FM pozwalająca słuchać muzyki bez kupowania utworów była dotąd dostępna na smartfonach z systemami Android, Bada, Blackberry, iOS i Symbian. W środę Grupa Radiowa Agory udostępniła wersję aplikacji dla Windows Phone i Windows 8 i zaprezentowała nową stronę internetową.
http://wyborcza.biz/biznes/1,101558,12033664,Rusza_Tuba_FM_na_Windows_Phone_i_nowa_strona_internetowa.html
[srodtytul]Puls Biznesu/PB.pl[/srodtytul]
Polak w sieci, plazma do śmieci
KAJ
Przeciętny polski internauta to wielkomiejski 20-30-latek, wykształcony, dobrze zarabiający mężczyzna? Według najnowszych badań, taki obraz użytkownika sieci znad Wisły to mit. — Obecnie co trzeci korzystający z internetu Polak mieszka na wsi, płeć rozkłada się pół na pół. Jedynie co czwarty internauta ma wyższe wykształcenie. To, co odróżnia podłączonych do sieci od reszty, to m.in. pozytywne nastawienie do postaw konsumpcyjnych i optymistyczne prognozy co do swojej przyszłości — twierdzi Ewa Góralska, dyrektor zarządzająca domu mediowego PanMedia Western, który wraz z TNS przebadał ponad 1000 internautów.
http://e.pb.pl/index.php?act=mprasa&sub=article&id=128630# (dostęp płatny)
[srodtytul]Rzeczpospolita[/srodtytul]
Google wchodzi w gadżety
The Wall Street Journal
Google chce być liczącym się graczem na rynku elektroniki. Startuje z tabletem kosztującym 199 dolarów, który może rzucić wyzwanie Amazon.com Inc, a także narobić kłopotów liderowi rynku Apple Inc. Dla Google'a wejście w segment sprzętowy stało się koniecznością, bo Apple coraz śmielej wchodzi na terytorium zarezerwowane dotąd dla internetowego giganta, oferując coraz więcej komputerowych aplikacji.
http://archiwum.rp.pl/artykul/1155000_Google_wchodzi_w_gadzety.html (dostęp płatny)
Sojusz Cyfry+ z Playem, czyli batalia o internautę
Urszula Zielińska
Przeciwnicy Solorza-Żaka zwierają szyki. LTE tanieje. Do walki szykują się sieci stacjonarne. Po przejęciu Polkomtelu (Plus) przez właściciela Cyfrowego Polsatu na rynku telekomunikacyjno-medialnym w Polsce mamy kolejny radykalny zwrot. Canal+ Cyfrowy, właściciel platformy satelitarnej Cyfra+, podpisał umowę z P4, operatorem sieci Play. Dzięki niej zaoferuje swoim klientom (ma ich 1,5 mln) mobilny Internet, jednocześnie znalazł też sposób na mocniejsze wejście do sieci z zasobami programowymi, goniąc Cyfrowy Polsat i Iplę.
http://archiwum.rp.pl/artykul/1154963_Sojusz_Cyfry+_z_Playem__czyli_batalia_o_internaute.html (dostęp płatny)
Źródło: rpkom.pl
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
NAJNOWSZE Z RP.PL
REKLAMA
REKLAMA