fbTrack
REKLAMA
REKLAMA

Warszawa

Zasady uprzątania reklamowego bałaganu

Rzeczpospolita
W jaki sposób ustawiać reklamy, żeby Warszawa nie wyglądała jak składowisko billboardów?
Na stronie um.warszawa.pl/lepszereklamy władze miasta uruchomiły link ze wskazówkami dla firm outdoorowych i reklamodawców.
Znajdziemy tam zasady ustawiania tablic, np. dopuszczalne rozmiary nośników w poszczególnych częściach miasta i przewidziane przepisami odległości między nimi. Są tam też reguły umieszczania płacht i szyldów na budynkach. Przykłady zostały zilustrowane zdjęciami i infografikami.Ten link to pokłosie zarządzenia prezydent Warszawy Hanny Gronkiewicz-Waltz z połowy listopada. Na zastosowanie się do nowych zasad firmy reklamy zewnętrznej mają czas do końca października przyszłego roku. Przypomnijmy – Warszawa została podzielona na cztery strefy, w których można ustawiać reklamy o powierzchni: do 3, 9, 18 mkw. albo większe nośniki niestandardowe. Urzędnicy ustalili też dopuszczalną odległość między nośnikami – od 30 do 75 metrów.
Niestety, zarządzenie obejmuje tylko nieruchomości miejskie i Skarbu Państwa. Na prywatnych gruntach i budynkach firmy outdoorowe nadal mogą urządzać sobie zawody w obrzydzaniu przestrzeni miejskiej – dopóki nie zostanie uchwalone regulujące te sprawy ustawodawstwo, jak np. w Niemczech.
Źródło: Rzeczpospolita
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
NAJNOWSZE Z RP.PL
REKLAMA
REKLAMA