Firmy, które chcą w reklamie porównać swój towar z produktem konkurenta, muszą dostosować się do wielu niełatwych wymogów. Reklama porównawcza nie może m.in. wprowadzać w błąd, musi dotyczyć sprawdzalnych cech produktu i nie ma prawa podszywać się pod konkurencyjny towar
Konsumenci lubią wszelkie porównania dostępnych na rynku towarów i usług, bo ułatwiają im one wybór produktu - sami często porównują cenę czy wygląd danego towaru, jednak coraz częściej zdają się na reklamę. Reklama porównawcza jest w Polsce dozwolona od 2000 roku, jednak tylko po spełnieniu (i to łącznym) wielu warunków. Przedsiębiorcy, którzy nie dotrzymają wszystkich ustawowych wymogów porównywania się z konkurentem, muszą liczyć się z zarzutem popełnienia czynu nieuczciwej konkurencji. Dotyczy to nie tylko firmy, która zamówiła reklamę (producent, dystrybutor, sprzedawca), ale również tej, która ją opracowała - np. agencji reklamowej.Za porównawczą uznaje się reklamę, który umożliwia bezpośrednio lub pośrednio rozpoznanie konkurenta albo oferowanych przez niego towarów lub usług, jeżeli nie jest ona sprzeczna z dobrymi obyczajami. Taka reklama musi więc bezpośrednio odnosić się do konkurenta - czyli takiego przedsiębiorcy, który rywalizu...
Artykuł dostępny tylko dla e-prenumeratorów "Rzeczpospolitej"
Oferta promocyjna: dostęp do treści rp.pl już od 9,90 zł za miesiąc!
Wybierz najkorzystniejszą ofertę i zyskaj dostęp do najważniejszych tekstów rp.pl z sekcji: Wydarzenia, Ekonomia, Prawo, Plus Minus; w tym ekskluzywnych tekstów publikowanych wyłącznie na rp.pl.
Dostęp do treści rp.pl - pakiet podstawowy nie zawiera wydania elektronicznego „Rzeczpospolitej”, archiwum tekstów, treści pochodzących z tygodników prawnych, aplikacji mobilnej i dodatków dla prenumeratorów.
KUP TERAZ
×
Żadna część jak i całość utworów zawartych w dzienniku nie może być powielana i rozpowszechniana lub dalej rozpowszechniana w jakiejkolwiek formie i w jakikolwiek sposób (w tym także elektroniczny lub mechaniczny lub inny albo na wszelkich polach eksploatacji) włącznie z kopiowaniem, szeroko pojętę digitalizację, fotokopiowaniem lub kopiowaniem, w tym także zamieszczaniem w Internecie - bez pisemnej zgody Gremi Media SA. Jakiekolwiek użycie lub wykorzystanie utworów w całości lub w części bez zgody Gremi Media SA lub autorów z naruszeniem prawa jest zabronione pod groźbą kary i może być ścigane prawnie.