fbTrack
REKLAMA
REKLAMA

Media i internet

Coraz więcej Polaków wchodzi do sieci

Fotorzepa, Michał Walczak Michał Walczak
Magdalena Lemańska
Coraz więcej Polaków wchodzi do sieci. Wśród nich lekko wzrosła liczba użytkowników sieci powyżej 60 roku życia - wynika z badań MillwardBrown SMG/KRC
Z badań przeprowadzonych między czerwcem i sierpniem tego roku wynika, że z Internetu korzysta w Polsce już 15,91 miliona ludzi. - Dynamika wzrostu liczby użytkowników Internetu jest nada niewielka, jednak przyrost jest konsekwentny, obecna penetracja, to 52,8 proc., przy średniej 49,5 proc. w roku 2009 - komentuje wyniki najnowszych badań Kuba Antoszewski, PR manager SMG/KRC.
Wśród tych, którzy deklarują, że z sieci korzystają, gros używa jej naprawdę często. Już ponad 70 proc. wchodzi do niej codziennie lub prawie codziennie, prawie jedna piąta korzysta kilka razy w tygodniu, raz na tydzień sufruje po Internecie 5,25 proc., raz w miesiącu tylko niecały procent, podobny odsetek stanowią ci, którzy wchodzą do Internetu rzadziej niż raz na miesiąc. Głównie korzystamy z Internetu w domu (robi to pawie 94 proc. Internautów).
- Na uwagę może zasługiwać minimalny wzrost liczby użytkowników w wieku 60 lat i więcej (obecnie wynosi 5 proc.), zwłaszcza, że w tej kategorii wiekowej penetracja Internetu na poziomie 3 proc. nie zmieniała się przez kilka ostatnich lat - zauważa Antoszewski.
Największą grupą Internautów są ludzie w wieku 25-39 lat (stanowią 39 proc. wszystkich). Szybszy przyrost Internautów w Polsce hamuje powolny rozwój infrastruktury dostępowej do sieci oraz najstarsi Polacy, wśród których wielu nie daje się przekonać do korzystania z sieci.
Tymczasem, jak podawała ostatnio Koalicja "Dojrzałość w sieci" przeciwdziałająca wykluczeniu cyfrowego wśród Polaków powyżej 50 r. życia, Polacy w wieku 50+ to ok. 13 milionów osób, z czego ponad 10 milionów nie korzysta z Internetu. Przy czym połowa osób w tym wieku (55,7 proc.) nie korzysta z sieci, bo uważa to za nieużyteczne i nie jest tym zainteresowane. Dzieje się tak mimo tego, że chociażby w ramach działania 8.3 unijnego Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka na przeciwdziałanie wykluczeniu cyfrowemu wydano 1,5 mld zł.
- To jednak zwykle pieniądze wydawane na wyposażenie w sprzęt komputerowy osób objętych pomocą społeczną, a nie na szkolenia osób w wieku 50+ - mówił na niedawnej konferencji Dominik Batorski, adiunkt w Interdyscyplinarnym Centrum Modelowania Matematycznego i Komputerowego na Uniwersytecie Warszawskim, który pracował nad badaniem mającym ustalić, czemu Polacy powyżej 50 roku życia nie korzystają z Internetu.
Źródło: rp.pl
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
NAJNOWSZE Z RP.PL
REKLAMA
REKLAMA