fbTrack

Biznes

Eko Holding rusza z nową siecią handlową

Fotorzepa, MW Michał Walczak
Grupa Eko Holding uruchamia nową sieć sklepów osiedlowych pod marką Aligator. Jej głównym konkurentem jest Żabka.
Eko Holding dzisiaj prowadzi sieci spożywcze Eko (221 sklepów) oraz franczyzową Rabat z 530 placówkami. Do grupy należy też Polska Grupa Drogeryjna, zajmująca się dystrybucja kosmetyków. W jej ramach uruchamiana jest sieć drogerii Jasmin, także w systemie franczyzowym. Już podpisane są umowy na uruchomienie 50 placówek, do końca roku ich liczba ma wzrosnąć do nawet 200.
Grupa zapowiada też start nowe projektu pod marką Aligator. - Będą to niewielkie sklepy osiedlowe o powierzchni 80-120 mkw. Testowy działa od roku, teraz otworzymy 8-10 kolejnych - mówi Robert Orlicz, wiceprezes Eko Holding. Jak wyjaśnia, taki format sklepu z rozbudowana ofertą alkoholi pozwoli spółce generować znacznie wyższe marże. Jeśli uruchomione w tym roku sklepy Aligator spełnią oczekiwania w przyszłym roku może się pojawić kilkadziesiąt kolejnych. Tego typu sklepy określane są jako convenience i obok dyskontów jest to jeden z najszybciej rosnących segmentów handlu detalicznego. Jego zdecydowanym liderem jest Żabka, już prowadząca ok 2,15 tys. sklepów, tylko w tym roku zostanie otwartych 250. Jej pozycja jest zatem nie zagrożona, ale zainteresowanie kolejnych firm tym rynkiem potwierdza jego możliwości. Mimo wielu super czy hipermarketów Polacy nadal robią zakupy w sklepach blisko domu i zdaniem handlowców nie powinno się to raczej zmienić.
Eko Holding ogłosił też wyniki za pierwsze półrocze. Przychody w ujęciu rocznym wzrosły 0,4 proc. do 598,9 mln zł, wskaźnik EBIT spadł 7 proc. do 16,8 mln zł, a EBITDA 4,9 proc. do 23,2 mln zł. Zysk netto zwiększył się niemal 5 proc. do 11,7 mln zł. - Z wyników jesteśmy zadowoleni. I kwartał był najsłabszy, w drugim powódź miała spory wpływ na nasze wyniki. Jednak już sprzedaż w lipcu byłą bardzo dobra i obecny i przyszły kwartał powinny być znacznie lepsze - mówi Krzysztof Gradecki, prezes Eko Holding. Spółka w listopadzie zaoferuje też swoim odbiorcom produkty pod nową marką własną Specjały Sarmackie. Na początek będzie to 45 kategorii. - Marża powinna być 10 proc. wyższa od standardowej. Klienci szukają produktów niekoniecznie najtańszych, ale w bardzo wysokiej jakości - dodaje prezes Gradecki.
Źródło: rp.pl

REDAKCJA POLECA

NAJNOWSZE Z RP.PL