Najpierw podpisz umowę, a dopiero później zdradzaj swoje pomysły

Fotorzepa, BS Bartek Sadowski
Już przed spotkaniem z klientem należy przygotować kontrakt, którego treść, uwzględniająca zakres świadczonych usług, zabezpieczy usługodawcę przed wykorzystaniem jego pomysłów bez jego zgody i wiedzy
Przy sprzedaży usług doradczych, piarowskich czy marketingowych niezbędne jest przedstawienie klientowi propozycji, wizji potencjalnych działań, które mogą znaleźć zastosowanie w jego działalności. W konsekwencji firmy świadczące tego typu usługi przed rozpoczęciem jakiejkolwiek współpracy prezentują swoje pomysły i propozycje.Niestety, we współczesnym świecie biznesu zasady dżentelmeńskich porozumień odchodzą w zapomnienie. Dochodzi do sytuacji, w których klient, któremu przedstawiony został ciekawy pomysł, wykorzystuje go, pomijając przy realizacji osobę pomysłodawcy. Warto więc zawczasu odpowiednio się zabezpieczyć.[srodtytul]Jak sporządzić kontrakt[/srodtytul]Przykładowo osoba świadcząca usługi z zakresu piaru czy marketingu może zawrzeć umowę o przygotowanie i przedstawienie projektu usług reklamowo-promocyjnych.Mając na względzie prawo dowolnego kształtowania stosunku między stronami, jaki przewiduje art. 353[sup]1[/sup] [link=http://www.rp.pl/aktyprawne...
Źródło: Rzeczpospolita

WIDEO KOMENTARZ

REDAKCJA POLECA

NAJNOWSZE Z RP.PL