Jak rozliczyć domowo-firmowe wydatki

Fotorzepa, Seweryn Sołtys
Siedziba firmy w mieszkaniu dla jednych jest koniecznością, bo nie stać ich na wynajęcie lokalu na działalność, dla innych wygodą – wszystko jest pod ręką i nie trzeba tracić czasu na dojazdy.Dodatkową zaletą prowadzenia firmy w domu jest możliwość zaliczenia do kosztów części jego wartości dzięki odpisom amortyzacyjnym. Stawki amortyzacji dla mieszkań są co prawda niezbyt wysokie, ale jeśli siedziba firmy mieści się w lokum kupionym jako używane, rzecz przedstawia się o wiele lepiej. Stawka amortyzacyjna rośnie do 10 proc. w skali roku i to już może być znaczący koszt.Z biurem w domu – tak jak w każdym innym miejscu – wiążą się też pewne wydatki, np. na prąd, ogrzewanie, Internet, telefon, zakup mebli, sprzętu.Można zaliczyć je do kosztów działalności. Nieco większego wysiłku może tylko wymagać ich udokumentowanie i udowodnienie, że służyły potrzebom działalności gospodarczej, a nie osobistym celom domowników. Prowadząc dz...
Źródło: Rzeczpospolita

WIDEO KOMENTARZ

REDAKCJA POLECA

NAJNOWSZE Z RP.PL