Regał, biurko i komputer są potrzebne firmie, telewizor niekoniecznie

Fotorzepa, Seweryn Sołtys
Biurko, telefon, komputer, kserokopiarka – takie zakupy na cele firmy prowadzonej w domu z pewnością nie wzbudzą podejrzeń. Problemy mogą się pojawić, gdy spróbujemy rozliczyć w kosztachekspres do kawy, telewizor, pościel czy zestaw kieliszków
Ogólna reguła jest znana każdemu przedsiębiorcy: kosztem może być tylko taki wydatek, który ma związek z działalnością gospodarczą, został poniesiony w celu osiągnięcia przychodów, zachowania albo zabezpieczenia ich źródła i nie został wyraźnie wykluczony z takich kosztów przez ustawodawcę w art. 23 [link=http://www.rp.pl/aktyprawne/akty/akt.spr;jsessionid=2112BF68C90309934F801D6C39011AA3?id=80474]ustawy o PIT[/link].W praktyce jednak pojawia się pokusa, by w kosztach firmy rozliczyć wiele codziennych wydatków z działalnością mających niewiele wspólnego. Organy podatkowe podczas kontroli bacznie przyglądają się tego typu kosztom i możemy być pewni, że w razie kontroli zapytają nas o uzasadnienie dla obciążenia firmy takim zakupem jak sprzęt RTV czy AGD, aparat fotograficzny bądź abonament telewizji kablowej (>patrz ramka).[srodtytul]Musi być związek z przychodem[/srodtytul]Warto więc przygotować odpowiednie argumenty przemawiające za ich ujęciem w kosztach dz...
Źródło: Rzeczpospolita

WIDEO KOMENTARZ

REDAKCJA POLECA

NAJNOWSZE Z RP.PL