Czy tirowcy zapłacą składki za dziesięć lat

Fotorzepa, MW Michał Walczak
Firmy transportowe obawiają się, że zbankrutują, jeśli ZUS zażąda składek wraz z odsetkami od diet wypłaconych kierowcom międzynarodowym. Pierwsi dostali już decyzje
[b]Kontrole w firmach już się odbyły. Przyczyniła się do nich uchwała siedmiu sędziów z 19 listopada 2008 r. (sygn. II PZP 11/08)[/b], w której Sąd Najwyższy uznał, że kierowca transportu międzynarodowego odbywający podróże w ramach wykonywania umówionej pracy i na określonym w umowie obszarze nie jest w podróży służbowej w rozumieniu art. 77[sup]5[/sup] § 1 [link=http://www.rp.pl/aktyprawne/akty/akt.spr;jsessionid=C61BE0362CBDAE1AA67964654505C85F?id=76037]kodeksu pracy[/link]. Oznacza to, że nie należą mu się diety. Jeśli więc zostały wypłacone, należy je potraktować jako część wynagrodzenia i w związku z tym oskładkować.– ZUS skontrolował opłacanie składek od 2006 r., ale nakazał mi zapłacić składki od diet kierowców od połowy listopada (czyli od wspomnianej uchwały) do 31 grudnia2008 r. Za te niecałe półtora miesiąca przy zatrudnianiu kilku osób to kwota kilkunastu tysięcy złotych. Koledzy z branży obawiają się, że i do nich zawita ...
Źródło: Rzeczpospolita

WIDEO KOMENTARZ

REDAKCJA POLECA

NAJNOWSZE Z RP.PL