Premie i nagrody najlepiej gwarantują wydajność załogi

Rzeczpospolita, Tomasz Wawer Tom Tomasz Wawer
Aby zachęcić zatrudnionych do większej skuteczności i podniesienia jakości pracy, przyznajemy im ekstra pieniądze. Nic bardziej ich nie zmotywuje, ale też uczyni ich bardziej lojalnymi wobec firmy
Premie i nagrody to dobrowolne świadczenia ze stosunku pracy. Mimo że bardzo się różnią, bywają mylone i zamieniane nazwami. Pokazujemy różnice między nimi.[srodtytul]Czy i gdzie określamy[/srodtytul]Pracodawca może (ale wcale nie musi) wypłacać personelowi premie lub nagrody. Gdy się jednak na to zdecyduje, zasady przyznawania premii ma obowiązek określić w swoich przepisach zakładowych, np. układzie zbiorowym pracy, regulaminie wynagradzania albo w indywidualnych angażach. Następnie każdej osobie, która spełni wymienione tam kryteria, musi uiścić premię. Przysługuje ona bowiem niezależnie od uznaniowości i swobodnej oceny szefa.Zdarza się, że premię dla danego pracownika określają jednocześnie umowa o pracę i firmowy regulamin wynagradzania, i oba dokumenty są ze sobą pod tym względem sprzeczne. W takiej sytuacji, [b]jeżeli prawo do premii i jej wysokość korzystniej określa umowa o pracę, nie stosujemy regulaminu. Tak wynika z orzeczenia Sądu Najwyższego z 22 ...
Źródło: Rzeczpospolita

WIDEO KOMENTARZ

REDAKCJA POLECA

NAJNOWSZE Z RP.PL