fbTrack
REKLAMA
REKLAMA

Z kosztów wyrzucamy tylko ekskluzywne prezenty

Fotorzepa, MW Michał Walczak
Eleganckie pióro dla kontrahenta to reprezentacja, nie może więc być kosztem. Odliczymy za to zwykły kalendarz z logo
Firma musi podzielić upominki na masowo rozdawane gadżety i prezenty o większej wartości dla wybranych osób. Pierwsze zaliczy do kosztów, drugich nie. Tak wynika z interpretacji fiskusa.[srodtytul]Odliczymy drobne upominki... [/srodtytul]Organy podatkowe nie mają nic przeciwko wrzucaniu w koszty wydatków na drobne reklamowe upominki. Jak czytamy w [b]interpretacji Izby Skarbowej w Katowicach z 3 marca 2008 r. (IBPB1/415-152/ 08/AB)[/b]: „materiały reklamowe (gadżety) o niskiej wartości (np. długopis, kubek, kalendarz, breloczek) wydawane masowo potencjalnym klientom, jak i kartki świąteczne nie mają charakteru reprezentacyjnego – ich obecność jest bowiem tak powszechna, że nie przyczynia się w znacznym stopniu do budowy wizerunku firmy i raczej to ich brak może uchodzić za odstępstwo od zwyczajowego postępowania”.Podobnie było w sprawie rozpatrzonej przez [b]Izbę Skarbową w Poznaniu w interpretacji z 15 kwietnia 2008 r. (ILPB3/423-75/08-4/MC)[/b]. Uznała, że drobne prezenty nie...
Źródło: Rzeczpospolita
REKLAMA
REKLAMA

WIDEO KOMENTARZ

REKLAMA
NAJNOWSZE Z RP.PL
REKLAMA
REKLAMA