Świat

Singapur sądzi media

Politycy w Singapurze znów wygrali w wojnie z zachodnimimediami. Tym razem za zniesławienie przywódców kraju odpowie magazyn „Far Eastern Economic Review”
Sąd Najwyższy w tym kraju orzekł, że w artykule opublikowanym w 2006 r. przez „Far Eastern Economic Review” zniesławieni zostali: ojciec założyciel tego małego państwa Lee Kuan Yew i jego syn – obecny premier – Lee Hsein Loong.
W sprawie nie toczył się proces. Sędzia zgodził się po prostu z wnioskami oskarżenia i uznał, że argumenty obrony są bezpodstawne. Prawnicy panów Lee przekonywali, że artykuł uwłaczał liderom, bo sugerował, że są oni skorumpowani i nie nadają się do sprawowania państwowych funkcji. Przedstawiciele wydawanego w Hongkongu magazynu tłumaczyli, że artykuł był obiektywny, oparty na faktach oraz służył dobru opinii publicznej. Zapowiedzieli też, że rozważają możliwość apelacji.
Przywódcy Singapuru często używają sądów do obrony swojej reputacji. Sprawy przegrały już tam takie medialne potęgi jak „The Economist”, „International Herald Tribune” czy agencja Bloomberg. Krytycy władz wyjaśniają, że przywódcy kraju po prostu nie znoszą krytyki.
Źródło: Rzeczpospolita

REDAKCJA POLECA

NAJNOWSZE Z RP.PL