Media i internet

Rosną wpływy gwiazd kanałów wideo na YouTubie w Polsce

Bloomberg
LifeTube, największa w naszej części Europy sieć partnerska YouTube'a, wypłaciła w tym roku twórcom 15,2 mln zł. To o ponad 40 proc. więcej niż w ubiegłym roku.

LifeTube zrzesza teraz 427 kanałów na YouTubie, o 140 więcej niż rok wcześniej. Nic dziwnego, że wypłaciła im też więcej pieniędzy: 15,2 mln zł, czyli o 41 proc. więcej niż rok wcześniej. Jak zapewnił Łukasz Głombicki, szef komunikacji LifeTube'a, firma jest finansowo na plusie. Pośredniczy między agencjami i domami mediowymi a twórcami w organizowaniu kampanii reklamowych na kanałach YouTube'a. Współpraca z nim czy konkurencyjnymi sieciami opłaca się mniejszym graczom na youtube'owym rynku. Więksi, np. Grupa Abstra (właściciel kilku kanałów na YouTubie, w tym flagowego Abstrachuje TV), która opuściła LifeTube'a z końcem października, wolą już kontaktować się z agencjami bez pośredników.

Plany LifeTube'a zakładają dołączanie w przyszłym roku do sieci kolejnych kanałów. Wśród nowych pojawiają się te, których właściciele byli dotąd obsługiwani przez konkurencyjną sieć Epic Makers należącą do Agory (zapadła decyzja o jej zamknięciu z końcem tego...

Źródło: Rzeczpospolita

WIDEO KOMENTARZ

REDAKCJA POLECA

NAJNOWSZE Z RP.PL