fbTrack
REKLAMA
REKLAMA

Ubezpieczenia

Dynamiczna Warta

Fotorzepa/Rafał Guz
Dynamika przychodów ze składek z ubezpieczeń majątkowych oferowanych klientom indywidualnym wyniosła w ubiegłym roku w Warcie 102,4 proc., dając łącznie 2,1 mld zł przypisu składki na koniec 2014 r.

Łącznie spółki Warty – życiowa i majątkowa - zebrały w tym okresie 4,9 mld zł.

Komentując wyniki firmy Jarosław Parkot, prezes TUiR „WARTA" S.A. i TUnŻ „WARTA" S.A. zaznaczył, że jego firma konsekwentnie inwestuje w rozwój oferty i poprawę procesów obsługi klientów. Chce być liderem w tych kategoriach i zapewniać serwis dopasowany do oczekiwań szerokich grup klientów. W jego ocenie innowacyjne podejście do oceny ryzyka pokazuje, że proste obniżanie cen nie musi być jedynym polem rywalizacji towarzystw. Wyjaśnia, że Warta w ubiegłym roku rozbudowała zindywidualizowany model określania cen. Na przykład obecnie przy ustaleniu wysokości składki za ubezpieczenie samochodu brane jest pod uwagę około 30 parametrów. Dzięki temu w Warcie każdy klient „płaci za siebie", czyli według swojego profilu ryzyka. To oznacza, że ostrożni klienci mogą liczyć na naprawdę atrakcyjne stawki. Do przeszłości należą na przykład jednolite stawki dla klientów do 30 roku życia.

W segmencie indywidualnych ubezpieczeń majątkowych dodatnie dynamiki odnotowały wszystkie kluczowe linie ubezpieczeń: komunikacyjne (102,1 proc.), mieszkaniowe (106,7 proc.) czy małych i średnich firm (104,5 proc.). Łącznie z ubezpieczeń majątkowych oferowanych klientom indywidualnym Warta zebrała 2,1 mld zł, osiągając dynamikę na poziomie 102,4 proc.

Parkot zapewnia, że te wyniki to też dowód, że sprawdza się strategia oferowania przez wszystkich agentów spółki ubezpieczeń pod dwiema markami: Warty i HDI. Dzięki temu klienci mają do dyspozycji pełną, dopasowaną do ich potrzeb ofertę indywidualnych ubezpieczeń komunikacyjnych, mieszkaniowych oraz dla małych i średnich firm.

Prezes dodaje, że jakość oferty Warty doceniali również eksperci. Kapituła konkursu Laur Klienta 2014, uznała ubezpieczenie Warta OC Komfort z usługą bezpośredniej likwidacji szkody za Odkrycie Roku. Ubezpieczania mieszkaniowe Warty już trzeci rok z rzędu wygrały ranking konsumencki, zdobywając tym samum tytuł „Dobry Produkt 2015 - Wybór Konsumentów". Z kolei przedstawiciele warsztatów samochodowych przyznali Warcie nagrodę „ Złoty Zderzak" w uznaniu sprawnej likwidacji szkód. Reprezentanci branży oceniali m.in. procedury przyznawania samochodu zastępczego, sprawność procesu likwidacji oraz prawidłowość i szybkość wypłaty.

W 2014 r. klienci likwidujący szkody rzeczowe z OC i AC byli dwukrotnie częściej niż rok wcześniej obsługiwani w ramach tzw. szybkich ścieżek. Obecnie już co piąta tego typu sprawa jest prowadzona w trybie uproszczonym, czyli nie wymagającym oględzin rzeczoznawcy. Poprawie tego wskaźnika będzie sprzyjało wykorzystanie nowoczesnej aplikacji do zdalnych oględzin zniszczonego mienia. Dzięki niej klient nie musi umawiać się z rzeczoznawcą i krócej czeka na wypłatę, bo likwidator może sam obejrzeć uszkodzenia korzystając ze smartfona klienta. Jeśli jednak wizyta rzeczoznawcy jest konieczna, odbywa się ona szybciej i sprawniej niż jeszcze kilka miesięcy temu. To możliwe, dzięki wdrożeniu specjalnej aplikacji dla rzeczoznawców i wyposażeniu ich w smartfony.

Rośnie też sprzedaż ubezpieczeń na życie w najważniejszych dla spółki segmentach. Dynamika przychodów z ubezpieczeń ze składką regularną wyniosła 104,9 proc., a z ubezpieczeń grupowych 112,7 proc. Łączne przychody z ubezpieczeń na życie przekroczyły 1,54 mld zł. Z tego 1,19 mld zł (77 proc.) to przychody ze składek z kanału bancassurance.

Warta współpracuje obecnie z 14 bankami, których łączny udział w rynku sięga 45 proc. Rozbudowuje też relacje z kolejnymi bankami. W czwartym kwartale 2014 r. zebrała przy pomocy banków 484 mln zł składek brutto, podczas gdy w poprzednich kwartałach było to przeciętnie 235 mln zł. Prezes dodaje, że sukcesy sprzedażowe przekładają się na rentowność spółek Warty. Mimo ostrej konkurencji cenowej wynik techniczny spółki majątkowej wyniósł niemal 121 mln zł (wobec 97 mln zł rok wcześniej). Wynik finansowy na poziomie 279 mln zł, był również lepszy niż wykazany w analogicznym okresie roku ubiegłego. Spółka życiowa również poprawiła obydwa podstawowe parametry rentowności. Wynik techniczny przekroczył 35 mln zł, a wynik finansowy sięgnął 28 mln zł.

Wskaźniki bezpieczeństwa finansowego spółek kształtują się na poziomie wyższym od wymogów ustawowych. Wskaźnik pokrycia marginesu wypłacalności środkami własnymi w Warcie majątkowej wyniósł 325 proc., a wskaźnik pokrycia rezerw techniczno-ubezpieczeniowych aktywami 121 proc. Dla spółki życiowej te wskaźniki wyniosły odpowiednio 237 proc. i 112 proc. Warto też przypomnieć, że obecnie rating Warty przyznany przez Standard & Poor's jest na poziomie A+ z perspektywą stabilną. Warta jest jedynym z zarejestrowanych w Polsce ubezpieczycieli z tak wysoką oceną.

Źródło: ekonomia.rp.pl
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
NAJNOWSZE Z RP.PL
REKLAMA
REKLAMA