fbTrack
REKLAMA
REKLAMA

Telekomunikacja i IT

Blackberry wychodzi na prostą

Bloomberg
Producent smartfonów Blackberry poinformował, że program naprawczy firmy działa. kanadyjska firma wypracowała zysk w wysokości 28 mln dolarów (niemal 26 mln euro).

To dane za czwarty kwartał roku obrachunkowego 2014/2015. Kwartał wcześniej Blackberry miało stratę w wysokości 148 mln dolarów, a dwa kwartały temu aż 423 mln dolarów.

Wciąż jeszcze spadają obroty kanadyjskiego producenta smartfonów - w ostatnim kwartale do 660 mln dolarów. To aż 17 proc. mniej w porównaniu z analogicznym okresem poprzedniego roku.

Blackberry sprzedało 1,6 mln smartfonów - to mniej o 0,3 mln sztuk w porównaniu z poprzednim kwartałem. Największą popularnością cieszyły się jednak droższe modele w przedziale cenowym od 180 do 211 dolarów.

Kanadyjska firma to niegdyś lider i pionier rynku smartfonów, który przegrał walkę o rynek z iPhonami oraz smartfonami działającymi na Androidzie Googla. Jednak prezes koncernu, John Chen nie poddaje się i chce by Blackberry w przyszłości sprzedawało nie tylko smartfony, odzyskując część rynku, ale także oferowało specjalistyczne oprogramowanie zabezpieczające telefony. Ma mu w tym pomóc m.in. niemiecka firma zajmująca się zabezpieczeniami Secusmart, która Kanadyjczycy kupili latem 2014 roku.

Prezes Chen już zapowiedział nowe oprogramowanie: BlackBerry Experience - pakiet programów zapewniających bezpieczeństwo i komunikację dla odbiorców biznesowych i rządowych. Na targach telekomunikacyjnych w Barcelonie zaprezentował też nowy model telefonu: BlackBerry Leap, który jest skierowany do "młodych profesjonalistów". Nowy model ma wyświetlacz HD o 5-calowej przekątnej, aparat fotograficzny o matrycy 8-megapikseli, który nagrywa filmy w jakości HD. Zaletą ma być także dysk twardy o pojemności 16GB, z możliwością zwiększenia jej przez dodanie karty microSD. No i bateria ma działać przez ponad 24 godziny - dłużej niż u konkurencji.

Źródło: ekonomia.rp.pl
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
NAJNOWSZE Z RP.PL
REKLAMA
REKLAMA