Mieszkaniowe

Warszawa na targach MIPIM

Złota 44 w Warszawie
Materiały Inwestora
Targi | Stolica i towarzyszący jej partnerzy będą szukać w Cannes inwestorów. Zaproponują im biurowce, apartamenty, lofty i działki budowlane.

Warszawa w międzynarodowych targach MIPIM będzie uczestniczyć już po raz 17. – W ubiegłym roku spośród pięciu prezentowanych działek udało się nam sprzedać dwie – na ul. Sprzecznej 4 i Miodowej 8 – mówi Bartosz Milczarczyk, rzecznik stołecznego ratusza. W tym roku stolica zaoferuje dziesięć działek – na obu Pragach i w Śródmieściu. Większość gruntów jest niezabudowana.

– Na targach prezentujemy się jako lider w regionie Europy Środkowej i Wschodniej. Naszym celem jest przedstawienie Warszawy jako miejsca o dużym potencjale inwestycyjnym, ale również oferującego wysoką jakość życia – podkreśla Milczarczyk. – Tegoroczny przekaz to „Warsaw – the City to Invest in, the City to Live in".

Na tegorocznych targach stolica będzie dzielić stoisko z ośmioma partnerami: Golub Gethouse, Okam Capital, BBI Development, Ghelamco, Xcity, HB Reavis, Kulczyk Silverstein Properties, Pocztą Polską. Partnerem medialnym jest Poland Today.

Wielka konfrontacja

– Targi MIPIM to jedno z najważniejszych wydarzeń branży nieruchomości w Europie. Impreza jest znakomitą okazją do zaprezentowania najnowszych projektów i skonfrontowania ich z czołowymi inwestycjami najlepszych europejskich deweloperów – komentuje Michał Skotnicki, prezes BBI Development. – Przy okazji paneli dyskusyjnych i spotkań, również tych nieformalnych, istnieje możliwość nawiązania bliskich relacji z potencjalnymi partnerami biznesowymi. Tak rozpoczęła się nasza współpraca z Liebrecht & wooD – partnerem przy projekcie Centrum Praskiego Koneser.

Michał Skotnicki ocenia, że Warszawa na tle innych europejskich miast prezentuje się jako miasto nowoczesne, otwarte, dynamicznie się rozwijające, które do 2020 r. planuje wydać 25 mld zł na inwestycje infrastrukturalne. – Warto to wszystko prezentować na arenie międzynarodowej – podkreśla prezes BBI .

Także Piotr M. Krawczyński, członek zarządu i dyrektor zarządzający Kulczyk Silverstein Properties, uważa, że obecność na MIPIM to nie tylko skuteczne narzędzie promocji najciekawszych nieruchomości, ale przede wszystkim szansa na budowanie pozytywnego wizerunku Warszawy. – O sukcesie wynikającym z obecności w Cannes może świadczyć liczba relacji i kontaktów biznesowych zamienianych na konkretne biznesowe korzyści – zauważa Piotr M. Krawczyński.

Kulczyk Silverstein Properties w tym roku się skoncentruje na promocji kompleksu Ethos na pl. Trzech Krzyży oraz historycznego biurowca przy pl. Małachowskiego. – MIPIM to jedno najważniejszych wydarzeń branżowych w Europie, które przyciąga najbardziej wpływowych międzynarodowych graczy z branży. Obecność na targach traktujemy jako jeden z kluczowych elementów promocji. MIPIM to nie tylko relacje, ale przede wszystkim efektywna sprzedaż, miejsce, w którym mamy szansę się wyróżnić i zaprezentować unikatowy pod względem architektury, funkcjonalności i lokalizacji portfel nieruchomości – komentuje Piotr M. Krawczyński.

Zdaniem Jacka Kopczyńskiego, dyrektora ds. inwestycji nieruchomościowych w MS TFI, nie ma lepszego miejsca niż Cannes na zaprezentowanie oferty inwestycyjnej i realizowanych projektów. Dlatego spółka jedzie do Cannes już kolejny raz. – Rozmowy, które rozpoczęliśmy podczas targów w 2013 i 2014 r. zaowocowały współpracą, która daje wymierne korzyści biznesowe – nie ukrywa Kopczyński. W tym roku spółka chce promować m.in. warszawskie biurowce Nowy Świat 2.0 i EQlibrium. – Warszawa jest uznawana przez ekspertów za jeden z najbardziej atrakcyjnych rynków inwestycyjnych w regionie Europy Środkowo-Wschodniej – podkreśla Jacek Kopczyński. – Stoisko stolicy podczas dwóch ostatnich edycji targów było jednym z najchętniej odwiedzanych.

Biura i apartamenty

Także Jacek Bielecki, dyrektor ds. jakości w spółce Marvipol, ocenia, że obecność Warszawy w Cannes jest bardzo ważna, nawet jeśli nie przekłada się to na szybkie, konkretne efekty. – Trzeba przypominać inwestorom, że nasza stolica ma spory, choć niewykorzystany potencjał – twierdzi Bielecki. Marvipol był na targach w ubiegłym roku, w tym się nie wystawia. – Mam wrażenie, że to raczej miejsce dla deweloperów komercyjnych, miast, regionów – ocenia dyrektor z Marvipolu.

Spółka BBI Development zaprezentuje trzy projekty: Centrum Praskie Koneser, Centrum Marszałkowska oraz apartamentowiec Złota 44. – Ten ostatni budynek zostanie po raz pierwszy pokazany w nowej odsłonie – zapowiada Michał Skotnicki. Spółka przejęła nieukończoną inwestycję od Orco Property Group. Nowy inwestor zapowiedział, że pierwsi mieszkańcy do 52-piętrowego apartamentowca wprowadzą się w czwartym kwartale 2016 roku. Centrum Marszałkowska to obiekt biurowo-handlowy powstający w miejscu dawnego domu handlowego Sezam, a Koneser to tzw. projekt mixed-use realizowany na terenie dawnej wytwórni wódek. Deweloper zaplanował tam lokale usługowe, biura oraz mieszkania, w tym lofty.

Ghelamco Poland pokaże w Cannes kompleks biurowy Warsaw Spire z 220-metrową wieżą, przedstawi też aranżację placu Europejskiego. – Na ponad 4 tys. mkw. powstanie pełen zieleni miejski park z fontannami i elementami małej architektury. Będzie to miejsce dostępne nie tylko dla pracowników kompleksu, ale dla wszystkich mieszkańców też Warszawy – podkreślają przedstawiciele Ghelamco Poland. Na placu deweloper planuje także pasaż sztuki, kawiarnie i restauracje. Przedstawiciele Ghelamco spodziewają się, że dzięki targom nawiążą kolejne biznesowe kontakty.

Do Cannes pojedzie w tym roku także Echo Investment. Spółka nie będzie mieć własnego stoiska, ale – jak mówi Wojciech Gepner z tej firmy – jej przedstawiciele planują indywidualne spotkania związane z finansami i inwestycjami.

O targach MiPIM

26. edycja targów nieruchomości odbędzie się 10–13 marca w Cannes. Udział w nich wezmą m.in.: Warszawa, Kraków, Katowice, Wrocław, Lublin, Lubartów, Poznań, Łódź, Gdańsk, Gdynia, Sopot, Toruń, Bydgoszcz, Brodnica, Grudziądz, Włocławek, urzędy marszałkowskie: kujawsko-pomorski, dolnośląski, śląski, lubelski, oraz Lubuskie z miastami: Krosno Odrzańskie, Gubin, Skwierzyna i Kargowa. Na targi przyjedzie 4,3 tys. inwestorów i 1,3 tys. deweloperów.

Źródło: Rzeczpospolita

REDAKCJA POLECA

NAJNOWSZE Z RP.PL