Ubywa dilerów, ale sprzedaż aut rośnie

Dwie największe grupy dilerskie w Polsce sprzedają ponad 20 tys. samochodów rocznie każda. Do 50 dilerów należy w sumie już połowa rynku.

Aktualizacja: 03.07.2018 22:27 Publikacja: 03.07.2018 21:00

Ubywa dilerów, ale sprzedaż aut rośnie

Foto: Adobe Stock

Polski rynek sprzedaży nowych samochodów osobowych się konsoliduje. Maj okazał się 38. z rzędu miesiącem nieprzerwanego wzrostu (zarejestrowano prawie 42,4 tys. samochodów), liczba firm dilerskich stopniowo maleje. Według Związku Dealerów Samochodów, jeśli w końcu lat 90. w rękach 50 największych firm dilerskich znajdowało się 34 proc. rynku, to pięć lat temu było to już ponad 40 proc. Natomiast w roku 2017 wskaźnik konsolidacji przekroczył po raz pierwszy 50 proc.

Pozostało jeszcze 90% artykułu

Czytaj więcej, wiedz więcej!
Rok dostępu za 99 zł.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję?
- możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Materiał Partnera
Cyfrowy napęd ludzkiej mocy
Analizy Rzeczpospolitej
HR staje na czele transformacji technologicznej w firmach
Materiał Partnera
Zrównoważony rozwój i odpowiedzialność społeczna – jak te obszary wpływają na HR?
Analizy Rzeczpospolitej
Nad Wisłą przybywa innowacji HR Tech
Materiał Promocyjny
Tech trendy to zmiana rynku pracy
Analizy Rzeczpospolitej
Wiarygodność firm z sektora handlu wymaga sprawdzenia
Materiał Partnera
Polska ma ogromny potencjał jeśli chodzi o samochody elektryczne