Reklama
Rozwiń

Ubywa dilerów, ale sprzedaż aut rośnie

Dwie największe grupy dilerskie w Polsce sprzedają ponad 20 tys. samochodów rocznie każda. Do 50 dilerów należy w sumie już połowa rynku.

Aktualizacja: 03.07.2018 22:27 Publikacja: 03.07.2018 21:00

Ubywa dilerów, ale sprzedaż aut rośnie

Foto: Adobe Stock

Polski rynek sprzedaży nowych samochodów osobowych się konsoliduje. Maj okazał się 38. z rzędu miesiącem nieprzerwanego wzrostu (zarejestrowano prawie 42,4 tys. samochodów), liczba firm dilerskich stopniowo maleje. Według Związku Dealerów Samochodów, jeśli w końcu lat 90. w rękach 50 największych firm dilerskich znajdowało się 34 proc. rynku, to pięć lat temu było to już ponad 40 proc. Natomiast w roku 2017 wskaźnik konsolidacji przekroczył po raz pierwszy 50 proc.

Pozostało jeszcze 90% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Analizy Rzeczpospolitej
Budownictwu potrzeba prewencji
Analizy Rzeczpospolitej
Nowe technologie wspierają mury
Analizy Rzeczpospolitej
Weryfikacja kontrahenta, czyli ocena szans i zagrożeń w sektorze TSL
Analizy Rzeczpospolitej
Dla szybszego rozwoju trzeba inwestować w nowe technologie
Materiał Partnera
Cyfrowy napęd ludzkiej mocy