Co dziesiąta firma nie płaci na czas klientom i bankom

Znajdujące się w sektorze transportowym firmy kurierskie, podobnie jak drogowy transport towarów, również mają spore problemy ze ściąganiem należności od firm korzystających z ich usług.

Publikacja: 03.07.2019 10:00

Co dziesiąta firma nie płaci na czas klientom i bankom

Foto: Adobe Stock

Doświadczenie pokazuje, że kłopotom z opanowaniem sytuacji w terminowym ściąganiu należności nie sprzyja również liczna grupa kontrahentów, a tego z pewnością firmom kurierskim odmówić nie można. Firmom kurierskim nie jest więc pod tym względem łatwo, choć wielu mogłoby im pozazdrościć perspektyw. Wzrost przychodów branży przesyłek kurierskich, ekspresowych i paczkowych (KEP, pozostała działalność pocztowa i kurierska PKD 5320Z) utrzymuje się na polskim rynku w ostatnich latach na poziomie 12 proc. W 2018 r. przychody osiągnęły wartość 6,3 mld zł, a liczba przesyłek zwiększyła się z 400 do 440 mln (raport PwC „Perspektywy wzrostu rynku przesyłek kurierskich, ekspresowych i paczkowych (KEP) w Polsce"). Jest to zasługa rozwijającego się sektora e-commerce, eksportu oraz bardzo dobrej koniunktury gospodarczej i będącego jej pochodną wzrostu konsumpcji, a także rozwoju w Polsce centrów dystrybucji wielu firm. Biorąc pod uwagę przychody branży, jej zaległości wobec kontrahentów nie są specjalnie wysokie.

Czytaj więcej, wiedz więcej!
Rok dostępu za 99 zł.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję?
- możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Materiał Partnera
Cyfrowy napęd ludzkiej mocy
Analizy Rzeczpospolitej
HR staje na czele transformacji technologicznej w firmach
Materiał Partnera
Zrównoważony rozwój i odpowiedzialność społeczna – jak te obszary wpływają na HR?
Analizy Rzeczpospolitej
Nad Wisłą przybywa innowacji HR Tech
Materiał Promocyjny
Tech trendy to zmiana rynku pracy
Analizy Rzeczpospolitej
Wiarygodność firm z sektora handlu wymaga sprawdzenia
Materiał Partnera
Polska ma ogromny potencjał jeśli chodzi o samochody elektryczne