Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.
Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Treści, którym możesz zaufać.
Aktualizacja: 03.07.2019 10:00 Publikacja: 03.07.2019 10:00
Foto: Adobe Stock
Doświadczenie pokazuje, że kłopotom z opanowaniem sytuacji w terminowym ściąganiu należności nie sprzyja również liczna grupa kontrahentów, a tego z pewnością firmom kurierskim odmówić nie można. Firmom kurierskim nie jest więc pod tym względem łatwo, choć wielu mogłoby im pozazdrościć perspektyw. Wzrost przychodów branży przesyłek kurierskich, ekspresowych i paczkowych (KEP, pozostała działalność pocztowa i kurierska PKD 5320Z) utrzymuje się na polskim rynku w ostatnich latach na poziomie 12 proc. W 2018 r. przychody osiągnęły wartość 6,3 mld zł, a liczba przesyłek zwiększyła się z 400 do 440 mln (raport PwC „Perspektywy wzrostu rynku przesyłek kurierskich, ekspresowych i paczkowych (KEP) w Polsce"). Jest to zasługa rozwijającego się sektora e-commerce, eksportu oraz bardzo dobrej koniunktury gospodarczej i będącego jej pochodną wzrostu konsumpcji, a także rozwoju w Polsce centrów dystrybucji wielu firm. Biorąc pod uwagę przychody branży, jej zaległości wobec kontrahentów nie są specjalnie wysokie.
Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Treści, którym możesz zaufać.
Chatboty, nowatorskie metody płatności i rosnący udział AI w wyszukiwaniu i nabywaniu produktów – w tym kierunku...
„Człowiek to najlepszy firewall” – to hasło tegorocznej konferencji Akademii cyberPEKAO – wydarzenia edukacyjnego zorganizowanego przez Bank Pekao S.A. Spotkanie było poświęcone jednemu z najważniejszych współczesnych wyzwań: jak budować odporność na cyberzagrożenia?
Choć sytuacja branży się poprawia, to wyzwań nadal nie brakuje. Liczba aptek od lat spada, a marże w hurcie są p...
Zaległe zadłużenie firm wynajmujących kampery w ciągu trzech lat niemal się podwoiło. Najlepiej radzi sobie ryne...
Rozbudowa szybkich sieci ładowania jest szczególnie ważna dla wzrostu sprzedaży samochodów ciężarowych, bez których trudno myśleć o dekarbonizacji – ocenia Małgorzata Kulis, dyrektor zarządzająca Volvo Trucks Polska.
Nowe technologie zwiększają efektywność i pomagają podejmować właściwe decyzje – również w finansach.
Chcemy, żeby Nowy Ursus był czymś więcej niż projektem na 1,5 tys. mieszkań, żeby każdy nabywca otrzymywał więcej niż sam lokal - całe doświadczenie życia w dobrze zaprojektowanej przestrzeni - mówi Boaz Haim, prezes spółki Ronson Development.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas