Reklama
Rozwiń

Co dziesiąta firma nie płaci na czas klientom i bankom

Znajdujące się w sektorze transportowym firmy kurierskie, podobnie jak drogowy transport towarów, również mają spore problemy ze ściąganiem należności od firm korzystających z ich usług.

Publikacja: 03.07.2019 10:00

Co dziesiąta firma nie płaci na czas klientom i bankom

Foto: Adobe Stock

Doświadczenie pokazuje, że kłopotom z opanowaniem sytuacji w terminowym ściąganiu należności nie sprzyja również liczna grupa kontrahentów, a tego z pewnością firmom kurierskim odmówić nie można. Firmom kurierskim nie jest więc pod tym względem łatwo, choć wielu mogłoby im pozazdrościć perspektyw. Wzrost przychodów branży przesyłek kurierskich, ekspresowych i paczkowych (KEP, pozostała działalność pocztowa i kurierska PKD 5320Z) utrzymuje się na polskim rynku w ostatnich latach na poziomie 12 proc. W 2018 r. przychody osiągnęły wartość 6,3 mld zł, a liczba przesyłek zwiększyła się z 400 do 440 mln (raport PwC „Perspektywy wzrostu rynku przesyłek kurierskich, ekspresowych i paczkowych (KEP) w Polsce"). Jest to zasługa rozwijającego się sektora e-commerce, eksportu oraz bardzo dobrej koniunktury gospodarczej i będącego jej pochodną wzrostu konsumpcji, a także rozwoju w Polsce centrów dystrybucji wielu firm. Biorąc pod uwagę przychody branży, jej zaległości wobec kontrahentów nie są specjalnie wysokie.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Analizy Rzeczpospolitej
Budownictwu potrzeba prewencji
Analizy Rzeczpospolitej
Nowe technologie wspierają mury
Analizy Rzeczpospolitej
Weryfikacja kontrahenta, czyli ocena szans i zagrożeń w sektorze TSL
Analizy Rzeczpospolitej
Dla szybszego rozwoju trzeba inwestować w nowe technologie
Materiał Partnera
Cyfrowy napęd ludzkiej mocy