Prezes Allegro: Nie szykujemy się na Amazona

To absolutnie nowe rozwiązanie na polskim rynku. Z tego, co wiemy nikt w Europie nie zaproponował jeszcze takiej oferty – mówi o nowej usłudze Allegro Smart prezes firmy Francois Nuyts w pierwszym wywiadzie dla polskiej prasy.

Publikacja: 27.08.2018 11:00

Francois Nuyts, prezes Allegro

Francois Nuyts, prezes Allegro

Foto: materiały prasowe

Startujecie z nową usługą i darmową dostawą. Firma liczy w ten sposób na przyciągnięcie nowych klientów czy zwiększenie wartości zakupów osób i firm już kupujących na Allegro?

Działamy na rynku konsumenckim, więc zawsze musimy myśleć o tym, jak ułatwić życie właśnie naszym ostatecznym odbiorcom. Dlatego projektowaliśmy tę usługę głównie z myślą o nich. 49 zł to przy obecnych stawkach ok. sześć dostaw, a u nas klient dostaje w tej cenie logistykę na cały rok, 365 przesyłek. Może też wybierać spośród ok. 30 mln produktów. To absolutnie nowe rozwiązanie na polskim rynku, z tego, co wiemy nikt w Europie nie zaproponował jeszcze takiej oferty – po raz kolejny polska firma wytycza więc ścieżki.

Oczywiście zyskają też inni uczestnicy rynku, sprzedawcy, jak i nasi partnerzy, w czyich punktach klienci będą przesyłki odbierać. Allegro Smart!, bazując na 15-, a niebawem już 20-tysięcznej sieci lokalizacji, wpisuje się zresztą w najszybciej rosnącą preferencję zakupową internautów – korzystanie z punktów odbioru. Aby dostawa była dla klienta wygodna, musi mieć punkt możliwe blisko swojego domu - dzięki tak potężnej sieci kooperacji, udało nam się to osiągnąć.

Zyskają zatem wszyscy nasi obecni partnerzy i klienci, ale oczywiście liczymy także, że tak atrakcyjna oferta przyciągnie również nowych kupujących.

Nie uciekniecie od porównań do Amazon Prime.

Z tak dobrą logistyką i konkurencyjną ceną, jaką jesteśmy dziś w stanie zaoferować, nie widzę sensu jakichkolwiek porównań. Nasza usługa jest zresztą czymś zupełnie innym, to raczej program lojalnościowy, w tym ujęciu nikt w Europie na podobny projekt nie wpadł. Nie jest to żadna kopia ani naśladownictwo. Allegro jest firmą z gruntu innowacyjną, poszukiwanie nowych rozwiązań jest wpisane w nasze DNA.

Smart powstał ponieważ Allegro szykuje się na wejście Amazona do Polski czy może raczej na już szybko rosnącą popularność serwisów chińskich?

Ani jedno, ani drugie. Allegro działa w Polsce od 18 lat, ma jedną z najdłuższych na rynku tradycji we wdrażaniu innowacji na rynku e-commerce. To mówiąc górnolotnie nasze dziedzictwo, aby ułatwiać życie sprzedającym i kupującym, w miarę jak rynek się rozwija. E-commerce się zmienia, oczekiwania obu stron również, dlatego trzeba na to reagować. To nie przypadek, że akurat Polska jest rynkiem, gdzie karty rozdaje silny lokalny podmiot. Naprawdę nie musimy się na nikim wzorować. Po prostu wkraczamy w kolejny etap rozwoju.

Rozmawiał Piotr Mazurkiewicz
Cała rozmowa w jutrzejszym wydaniu "Rzeczpospolitej"

Startujecie z nową usługą i darmową dostawą. Firma liczy w ten sposób na przyciągnięcie nowych klientów czy zwiększenie wartości zakupów osób i firm już kupujących na Allegro?

Działamy na rynku konsumenckim, więc zawsze musimy myśleć o tym, jak ułatwić życie właśnie naszym ostatecznym odbiorcom. Dlatego projektowaliśmy tę usługę głównie z myślą o nich. 49 zł to przy obecnych stawkach ok. sześć dostaw, a u nas klient dostaje w tej cenie logistykę na cały rok, 365 przesyłek. Może też wybierać spośród ok. 30 mln produktów. To absolutnie nowe rozwiązanie na polskim rynku, z tego, co wiemy nikt w Europie nie zaproponował jeszcze takiej oferty – po raz kolejny polska firma wytycza więc ścieżki.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Opinie Ekonomiczne
Witold M. Orłowski: Gospodarka wciąż w strefie cienia
Opinie Ekonomiczne
Piotr Skwirowski: Nie czarne, ale już ciemne chmury nad kredytobiorcami
Ekonomia
Marek Ratajczak: Czy trzeba umoralnić człowieka ekonomicznego
Opinie Ekonomiczne
Krzysztof Adam Kowalczyk: Klęska władz monetarnych
Opinie Ekonomiczne
Andrzej Sławiński: Przepis na stagnację