Największa platforma e-commerce w Polsce nie chce bezradnie oczekiwać na spodziewany od dłuższego czasu desant w Polsce Amazona, globalnego giganta w handlu internetowym, nie zamierza również bezczynnie przyglądać się, jak coraz mocniej podgryzają ją chińscy sprzedawcy (głównie Aliexpress)

Amazon w USA i innych krajach wdrożył już usługę Amazon Prime, w ramach której klienci - za roczny abonament - zyskują m.in. dostęp do wyjątkowych ofert i promocji, a także bezpłatnej dostawy. Allegro uruchomi z kolei usługę Smart. W poniedziałek w południe mają zostać ujawnione szczegóły tej akcji. Wiadomo, że za roczną opłatę 49 zł klienci kupujący na Allegro będą mogli otrzymać zakupy za darmo. Kurierzy m.in. InPostu, Poczty Polskiej (PP) w ramach abonamentu będą mogli dostarczyć użytkownikowi usługi Smart aż 365 takich bezpłatnych paczek rocznie. Paczki będzie można odbierać również w paczkomatach, placówkach PP i np. kioskach Ruchu.

Czytaj także: Allegro Smart jak Amazon Prime? To raczej żart

Kilka dni wcześniej swoją akcję - razem z PayU - ogłosił Aliexpress. W ramach promocji „Tydzień Znanych Marek”, która rusza nie przez przypadek również właśnie w poniedziałek, obniżone zostaną ceny ubrań i sprzętu elektronicznego oferowanego na tej chińskiej platformie. Klienci dostaną jeszcze dodatkowy bonus i z każdą transakcję o wartości ponad 25 dol. (z wykorzystaniem płatności PayU) otrzymają kupon na kwotę 3 dol.

Wyraźnie widać, że walka o wart ponad 40 mld zł rodzimy e-commerce się zaostrza. Allegro jest tu podmiotem dominującym, ale Aliexpress wyraźnie rośnie w siłę. - Polska jest centrum handlu elektronicznego i logistyki w Europie Środkowo-Wschodniej i ważnym rynkiem dla sprzedawców działających na platformie Aliexpress. Widzimy dużą szansę na dalszy rozwój e-commerce w tym kraju - komentuje Gary Topp, starszy menadżer operacyjny w Aliexpress.