Reklama

Allegro ma problem z Chińczykami

Rodzimi internauci rzucili się na zakupy w azjatyckich sklepach. Kuszą ich niskie ceny. Aliexpress chce w 2018 r. zwiększyć sprzedaż w Polsce o 170 proc.

Aktualizacja: 23.08.2018 07:05 Publikacja: 22.08.2018 21:00

Allegro ma problem z Chińczykami

Foto: ROL

Dominująca pozycja Allegro na wartym ponad 40 mld zł polskim rynku e-commerce może być zagrożona. Najpopularniejszą w naszym kraju platformę handlową zaczynają bowiem mocno podgryzać konkurenci z Chin. „Rzeczpospolita" dotarła do danych firmy Planet Plus, oferującej programy rabatowe (tzw. cashback) za zakupy w największych sklepach online, z których wynika, że już blisko połowa transakcji realizowanych za pośrednictwem tej platformy dotyczy produktów zamawianych w chińskich e-sklepach. To oznacza, że więcej kupujemy w takich serwisach jak Aliexpress, Tomtop, Joybuy, Banggood czy Geekbuying niż na Allegro, który dotąd był hegemonem handlu online w naszym kraju.

Pozostało jeszcze 91% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Handel
Trump zerwał rozmowy handlowe z Kanadą. Oburzyła go „oszukańcza reklama”
Materiał Promocyjny
W poszukiwaniu nowego pokolenia prezesów: dlaczego warto dbać o MŚP
Handel
Beata Javorcik: Chińskie wyzwanie dla Europy Środkowo-Wschodniej
Handel
Trump grozi Chinom cłami, ale planuje spotkanie z Xi. USA i Chiny wracają do rozmów
Handel
Rewolucja okularów AI. Ray-Ban Meta winduje wartość EssilorLuxottica o 20 mld dolarów
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Handel
PiS straszy Mercosurem. Ale gdy rządził, to go popierał
Materiał Promocyjny
Prawnik 4.0 – AI, LegalTech, dane w codziennej praktyce
Reklama
Reklama