Reklama
Rozwiń
Reklama

Mediator nie ma jak się bronić przed skargami klientów

Przepisy nie regulują procedury rozpatrywania skargi na mediatora.

Aktualizacja: 20.09.2016 07:26 Publikacja: 20.09.2016 07:00

Mediator nie ma jak się bronić przed skargami klientów

Foto: 123RF

W przypadku skargi na czynność komornika przepisy zobowiązują sąd do dostarczenia mu odpisu skargi, do której musi się ustosunkować w terminie trzech dni. Podobnych gwarancji brakuje w znowelizowanych przepisach dotyczących mediatorów.

Na podstawie art. 157c ustawy o ustroju sądów powszechnych prezes sądu okręgowego może skreślić stałego mediatora z listy, w drodze decyzji m.in. w przypadku stwierdzenia nienależytego wykonywania obowiązków przez stałego mediatora. Może się o tym dowiedzieć ze skarg strony lub od sądu – który także może czerpać wiedzę od strony. Od decyzji tej przysługuje odwołanie do prezesa sądu apelacyjnego. Tryb składania skargi nie został jednak opisany.

RP.PL i The New York Times w pakiecie za 199zł!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do- News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL- twoje rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów, wnikliwych analiz i inspirujących rozmów w ramach magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Sądy i trybunały
Awantura w Trybunale Stanu. Jest śledztwo ws. naruszenia nietykalności cielesnej
Nieruchomości
Spółdzielcy będą wreszcie na swoim. Rząd chce rozwiązać problem z PRL
Sądy i trybunały
Sąd Najwyższy: zasada prawna ustanowiona przez tzw. neosędziów nie istnieje
Prawo rodzinne
Jak po rozwodzie wycenić nakłady małżonka na wspólny majątek? Wyrok SN
Materiał Promocyjny
Jak budować strategię cyberodporności
Podatki
Darowizna od rodzica powinna iść na konto dziecka. Bo fiskus ją opodatkuje
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama