Reklama

Ubezpieczenia ochrony prawnej a wydatki na pomoc prawną

Ubezpieczenia ochrony prawnej mieszczące się w limitach akceptowalnych wydatków na pomoc prawną cieszą się wśród biznesu małym zainteresowaniem.

Publikacja: 21.09.2018 08:28

Ubezpieczenia ochrony prawnej a wydatki na pomoc prawną

Foto: 123RF

Przedsiębiorcy widzą potrzebę korzystania z usług prawnika, deklarują też, że są gotowi za nie płacić składkę miesięczną. Ubezpieczenia ochrony prawnej nie cieszą się jednak wśród nich popularnością. Dlaczego tak się dzieje i jak wyjść z tego błędnego koła, zastanawiano się podczas debaty zorganizowanej w siedzibie Krajowej Rady Radców Prawnych. Podczas spotkania zaprezentowano badania przeprowadzone przez ubezpieczyciela D.A.S. na ponad 300 małych i średnich przedsiębiorcach.

Czytaj także: Jaki zakres ubezpieczenia ochrony prawnej dla przedsiębiorcy

– 28 proc. osób powiedziało, że gotowe są zapłacić za produkt ubezpieczeniowy 10–150 zł, a 27,3 proc., że 150–250 zł miesięcznie – wskazywał Maciej Bobrowicz, prezes KRRP.

Tymczasem – jak podkreślił Piotr Skorupa, członek zarządu D.A.S. – jego firma oferuje prawników w abonamencie już za 800–900 zł rocznie, a zainteresowanie produktem nie przekracza 45 tys. polis.

Co zrobić, by było ich więcej?

Reklama
Reklama

– Z raportu wynika, że chęć skorzystania z prawnika mają zarówno mali, jak i więksi przedsiębiorcy. Trzeba przedyskutować, jak prawnicy obsługujący firmy mogą wspomóc ich świadomość. I może powinniśmy przestać wierzyć, że ubezpieczenia są naszą konkurencją – mówiła dr hab. Katarzyna Malinowska, radca prawna i ekspertka prawa ubezpieczeń. ©?

Prawo karne
Prokurator krajowy o śledztwach ws. Ziobry, Romanowskiego i dywersji
Materiał Promocyjny
MLP Group z jedną z największych transakcji najmu w Niemczech
Konsumenci
Nowy wyrok TSUE ws. frankowiczów. „Powinien mieć znaczenie dla tysięcy spraw”
Praca, Emerytury i renty
O tym zasiłku mało kto wie. Wypłaca go MOPS niezależnie od dochodu
Samorząd
Więcej czasu na plany ogólne w gminach. Bruksela idzie Polsce na rękę
Materiał Promocyjny
Jak producent okien dachowych wpisał się w polską gospodarkę
Nieruchomości
Co ze słupami na prywatnych działkach po wyroku TK? Prawnik wyjaśnia
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama