Już za 19 zł miesięcznie przez rok
Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Czytaj, to co ważne.
Aktualizacja: 14.10.2018 17:00 Publikacja: 14.10.2018 08:42
Foto: MON
Z sondażu przeprowadzonego przez IBRIS dla „Rzeczpospolitej" wynika, że aż 61,5 procent respondentów, nie chce, aby baza wojsk amerykańskich, o której budowę zabiega teraz prezydent Andrzej Duda oraz MON, nazywała się „Fort Trump" na cześć obecnego prezydenta USA. Za taką nazwą jest zaledwie co dziesiąty ankietowany (11,5 proc.), pozostali nie mają zdania na ten temat.
Najliczniejszymi przeciwnikami nazywania w taki sposób amerykańskiej bazy są mieszkańcy metropolii powyżej 500 tysięcy mieszkańców (70 proc.). To też głównie osoby wykształcone: mające ukończoną średnią lub też pomaturalną szkołę (66 proc.) oraz mający wykształcenie wyższe (63 proc.). Przeciwnikami takiej nazwy są przeważnie osoby, które oglądają programy informacyjne stacji telewizyjnych Polsat (67 proc.) oraz TVN (74 proc.). Przeważają osoby, które twierdzą że mają poglądy lewicowe. W grupie tej dominują wyborcy PSL, Koalicji Obywatelskiej N, PO i Barbary Nowackiej oraz w nieco mniejszym stopniu SLD Lewica Razem.
Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Czytaj, to co ważne.
Kontrowersyjne zachowania, awans do elitarnej jednostki policji, a w finale wpadka z mefedronem i zwolnienie – u...
Cztery lata: tyle minęło od przyjęcia przez Sejm ustawy o odtworzeniu zachodniej pierzei placu Piłsudskiego. Min...
Miłość do kota to nie tylko głaskanie. Jak wskazują Lasy Miejskie w Warszawie, właściciele, myśląc, że zwracają...
Ponad połowa Polaków uważa, że sytuacja Polski zmierza w złym kierunku – wynika z najnowszego sondażu firmy CRIF...
Problem pluskiew w warszawskim metrze ponownie trafił na czołówki, po tym jak radny Karol Jankowski złożył inter...
Coraz więcej firm świadomie inwestuje w jakość, nie tylko swoich produktów i usług, ale też w standardy współpracy z partnerami biznesowymi. Rośnie rola banków, które nie tylko dostarczają finansowanie, ale zapewniają również kompleksowe wsparcie operacyjne.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas