Hakerzy ukradli dane pasażerów British Airways. Nawet 380 tys. poszkodowanych

Linie British Airways poinformowały, że pasażerowie, którzy dokonywali w ostatnim czasie rezerwacji za pomocą aplikacji lub przez stronę internetowa, mogli paść ofiarą kradzieży danych osobowych i danych z kart płatniczych.

Aktualizacja: 06.09.2018 20:11 Publikacja: 06.09.2018 19:59

Hakerzy ukradli dane pasażerów British Airways. Nawet 380 tys. poszkodowanych

Foto: Fotorzepa/ Marta Bogacz

Brytyjskie linie lotnicze oświadczyły w komunikacie, że strona internetowa i aplikacja British Airways zostały zaatakowane przez hakerów 21 sierpnia i były zainfekowane aż do ostatniej środy. Uważa się, że dane osób, dokonujących w tym czasie rezerwacji, mogły zostać skradzione.

"W trybie pilnym badamy kradzież danych klientów z naszej strony internetowej i naszej aplikacji mobilnej" - poinformowała w oświadczeniu linia lotnicza. "Skradzione dane nie zawierały danych dotyczących podróży ani numerów paszportu" - zaznaczono.

Nie wiadomo na razie, ile osób mogło paść ofiarami kradzieży danych. British Airways to największa linia lotnicza w Wielkiej Brytanii i jedna z największych na świecie. Dziennik "The Sun" szacuje jednak i podaje nieoficjalnie, że kradzież mogła dotyczyć nawet 380 tysięcy klientów.

"Bardzo nam przykro z powodu zakłóceń, jakie spowodowała ta działalność przestępcza. Bardzo poważnie podchodzimy do ochrony danych naszych klientów"- czytamy w komunikacie.

British Airways doradzają klientom, którzy mogli paść ofiarą kradzieży danych, aby skontaktowali się ze swoim bankiem lub operatorem karty płatniczej i postępowali zgodnie z ich zaleceniami.

W maju zeszłego roku British Airways odwołały około 700 lotów z powodów awarii systemów informatycznych. Przewoźnik zapewniał wtedy, że zrobi wszystko, żeby do podobnego incydentu już nigdy nie doszło.

Brytyjskie linie lotnicze oświadczyły w komunikacie, że strona internetowa i aplikacja British Airways zostały zaatakowane przez hakerów 21 sierpnia i były zainfekowane aż do ostatniej środy. Uważa się, że dane osób, dokonujących w tym czasie rezerwacji, mogły zostać skradzione.

"W trybie pilnym badamy kradzież danych klientów z naszej strony internetowej i naszej aplikacji mobilnej" - poinformowała w oświadczeniu linia lotnicza. "Skradzione dane nie zawierały danych dotyczących podróży ani numerów paszportu" - zaznaczono.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Przestępczość
Fala egzekucji przyspiesza w Iranie. W jeden dzień powieszono dziewięć osób
Przestępczość
Chciała wyłudzić kredyt na zmarłego. Przyprowadziła go do banku
Przestępczość
Morderstwo Polaka w Szwecji. Aresztowano 17-latka
Przestępczość
Kolejny atak nożownika w Sydney. Zaatakował w kościele
Przestępczość
Kto zabił 39-latka polskiego pochodzenia? Gangi narkotykowe sieją postrach w Szwecji