Z danych S&P Global Market Intelligence opublikowanych przez „The Wall Street Journal" wynika, że na kartach lojalnościowych Starbucks oraz na kontach powiązanych z aplikacjami mobilnymi tej sieci konsumenci ulokowali 1,2 mld dolarów. Znajdujące się tam pieniądze mogą być wykorzystane do zakupu napojów, posiłków oraz innych artykułów sprzedawanych przez Starbucks. W drugim kwartale 2016 r. aż 41 proc. transakcji zawieranych w kawiarniach tej sieci w USA i Kanadzie było dokonywanych za pomocą kart lojalnościowych. W samych Stanach Zjednoczonych koncern ma 12 mln klientów aktywnie korzystających z tego programu. Spółka sprzedaje miliony tego typu kart pracodawcom w okresie przedświątecznym, którzy następnie przekazują je swoim pracownikom.

 

Na kontach programu lojalnościowego Starbucks znajduje się więcej pieniędzy niż na depozytach w takich dużych amerykańskich instytucjach finansowych jak: California Republic Bancorp (1,01 mld USD), Mercantile Bank Corp (680 mln USD) czy Green Dot Corp., największy amerykański dystrybutor bonów podarunkowych (560 mln USD). Daleko mu jednak do firmy PayPal (13,02 mld USD) czy takich gigantów jak Bank of America (427,2 mld USD), JP Morgan Chase (383,3 mld USD) i U.S. Bancorp (80,3 mld USD).