Z okazji dnia pizzy – mamy garść statystyk. Praktycznie każdy Polak (96 proc.) je to najpopularniejsze włoskie danie, z czego ponad dwie trzecie osób (70 proc.) sięga po nią – w domu, nie na mieście – wynika z badań przeprowadzonych przez Instytut Badań Pollster. Jednak jedzenie w domu nie oznacza jeszcze samodzielnych przygotowań, na takie poświęcenie gotowy jest jedynie co piąty konsument, co dziesiąty – wybiera pizzę ze sklepu, póki co króluje pizza z dowozem do domu. W Polsce kupiliśmy w sklepach w 2017 r. 31,5 tys. ton pizzy, sprzedaż w ciągu ostatnich kilku lat rosła w tempie 6 proc. rocznie. To mało, ale patrząc z optymistycznego punktu widzenia, pokazuje spory potencjał rynku. Dla porównania, wg danych firmy Mintel, w Niemczech konsumenci kupili aż 253 tys. ton pizzy, w Hiszpanii 128 tys. ton, we Włoszech – 79 tys. ton. W sklepach wybieramy głównie pizzę mrożoną, to blisko 80 proc. oferty. - Najbardziej popularne są pizze pod marką własną sieci - mają ponad 40 proc. udziału w rynku – komentuje Marta Skrzypczyk, dyrektor Biura Analiz Makroekonomicznych Sektora Agro w Banku BGŻ BNP Paribas.