Podczas kontroli drogowej inspektorzy Inspekcji Transportu Drogowego stwierdzili, że autobus należący do spółki z o.o. prowadzili z Ukrainy do Polski na zmianę trzej kierowcy. Dwóch nie miało ukończonych szkoleń okresowych oraz ważnych badań lekarskich i psychologicznych.
Postępowanie prowadzone przez organy Inspekcji zakończyło się wymierzeniem kary pieniężnej za naruszenie przepisów ustawy o transporcie drogowym osobie zarządzającej w spółce transportem. Ustalono, iż formalnie taką osobą jest Paweł K. (dane zmienione). To właśnie on, jako dysponujący certyfikatem kompetencji zawodowych, został uznany w umowie ze spółką za zarządzającego transportem i zgłoszony w tym charakterze głównemu inspektorowi transportu drogowego jako organowi udzielającemu licencji na wykonywane międzynarodowego autobusowego i autokarowego zarobkowego przewozu osób.
Czytaj także: Inspekcja Transportu Drogowego skoordynuje kontrole techniczne z unijnymi
Zgodnie z rozporządzeniem UE nr 1071/2009, ustanawiającym wspólne zasady dotyczące warunków wykonywania zawodu przewoźnika drogowego, przedsiębiorca wyznacza przynajmniej jedną osobę fizyczną – zarządzającego transportem, który mieszka na terenie Wspólnoty oraz w sposób rzeczywisty i ciągły zarządza operacjami transportowymi tego przedsiębiorstwa.
Z danych Krajowego Rejestru Elektronicznego Przedsiębiorców Transportu Drogowego wynika, że jako zarządzający transportem w spółce jest wpisany Paweł K. Oprócz tego figuruje jeszcze w takim charakterze w 32 innych przedsiębiorstwach.