Krajowa Informacja Skarbowa: podatnicy oblegają infolinię i pytają o zmiany

Tylko od 2 do 25 stycznia 2019 r. konsultanci Krajowej Informacji Skarbowej przeprowadzili blisko 150 tys. rozmów telefonicznych.

Publikacja: 28.02.2019 08:10

Krajowa Informacja Skarbowa: podatnicy oblegają infolinię i pytają o zmiany

Foto: Adobe Stock

Ministerstwo Finansów przedstawiło dane o funkcjonowaniu infolinii KIS w odpowiedzi na interpelację nr 28 833. Według posłanki Anny Nemś (PO–KO) dzwoniący na infolinię słyszą często, że są 50. osobą oczekującą w kolejce. Niejednokrotnie ponoszą koszty połączenia bez uzyskania żadnej porady.

Według MF zwiększone zapotrzebowanie na informację wynika m.in. ze zmian w przepisach oraz wdrożenia usługi Twój e-PIT – od 15 lutego skarbówka udostępniła podatnikom wypełnione zeznania.

Dziennie obsługą klientów zajmuje się średnio 156 konsultantów (I linia wsparcia) i 44 ekspertów (II linia wsparcia). Dodatkowo do udzielania informacji zostali przesunięci pracownicy innych komórek KIS ? dziennie średnio 28 osób.

– Od 2 do 25 stycznia 2019 r. przeprowadzono 147 tys. 280 rozmów telefonicznych (ok. 20 tys. więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku), udzielono odpowiedzi na 2 tys. 808 zapytań e-mailowych (ok. 650 więcej), przeprowadzono 2 tys. 726 czatów (ok. 1700 więcej) – poinformował wiceminister Paweł Cybulski.

Informacje uzyskiwane na infolinii KIS są bezpłatne. Podatnik ponosi natomiast opłatę za połączenie telefoniczne lub internetowe, zgodnie ze stawką określoną w umowie z operatorem. Pracownicy infolinii nie oddzwaniają na nieodebrane numery.

Cybulski przypomniał, że Krajowa Informacja Skarbowa odpowiada też na zapytania e-mailowe przesyłane za pośrednictwem formularza na stronie www.podatki.gov.pl (zakładka Skontaktuj się z nami) oraz za pośrednictwem Webchat.

Ministerstwo Finansów przedstawiło dane o funkcjonowaniu infolinii KIS w odpowiedzi na interpelację nr 28 833. Według posłanki Anny Nemś (PO–KO) dzwoniący na infolinię słyszą często, że są 50. osobą oczekującą w kolejce. Niejednokrotnie ponoszą koszty połączenia bez uzyskania żadnej porady.

Według MF zwiększone zapotrzebowanie na informację wynika m.in. ze zmian w przepisach oraz wdrożenia usługi Twój e-PIT – od 15 lutego skarbówka udostępniła podatnikom wypełnione zeznania.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Nieruchomości
Trybunał: nabyli działkę bez zgody ministra, umowa nieważna
Materiał Promocyjny
Wykup samochodu z leasingu – co warto wiedzieć?
Praca, Emerytury i renty
Czy każdy górnik może mieć górniczą emeryturę? Ważny wyrok SN
Prawo karne
Kłopoty żony Macieja Wąsika. "To represje"
Sądy i trybunały
Czy frankowicze doczekają się uchwały Sądu Najwyższego?
Materiał Promocyjny
Jak kupić oszczędnościowe obligacje skarbowe? Sposobów jest kilka
Sądy i trybunały
Łukasz Piebiak wraca do sądu. Afera hejterska nadal nierozliczona