Depeche Mode: Wyglądało jakby było 100 tysięcy fanów

Depeche Mode dali na Open'erze pokaz eksperymentalnego, elektronicznego koncertu, unikając przebojowego repertuaru.

Aktualizacja: 06.07.2018 08:17 Publikacja: 06.07.2018 07:58

Depeche Mode: Wyglądało jakby było 100 tysięcy fanów

Foto: Fotorzepa/Beata Kitowska

Zanim zapełnili prawie na całej szerokości i niespotykanej wcześniej długości murawę przylegającą do gdyńskiego lotniska Kosakowo – posilili się w Avocado, wegańskim bistro na Przymorzu. Kto nie wierzy niech sprawdzi na FB. Wcześniej wyszli na spacer z sopockiego Sheratona.

Jeśli ktoś się spodziewał tak zwanej „wiązanki przebojów” – mógł się srodze zawieźć. Muzyczną rewolucję zaczęli, nomen omen, od „Revolution”. Grali głównie mroczne, alternatywnie brzmiące kompozycje z ostatnich albumów „Spirit”, „Playing The Angel” i „Ultra”, pozbawione soczystych, dynamicznych ornamentów. Z oryginałów pozostawiali tylko przetworzoną komputerowo perkusję, zniekształconą gitarę, nierozbudowane partie instrumentów klawiszowych. To nie była muzyka dla mas. Zespół ironicznie potraktował tytuł płyty z 1987 r.

Najlepszym reprezentantem tego stylu jest "A pain That I’m Used To” zagrane w formie znanej z remiksu Jacquesa Lu Cont. Może dlatego na początku nie oglądaliśmy skaczącego i klaszczącego rytmicznie tłumu. Można było odnieść wrażenie, że młoda publiczność nie zna repertuaru koncertu. Chyba, że stała jak oczarowana.

David Gahanowi to nie przeszkadzało. Odegrał wszystkie podstawowe pozycje ze swojego repertuaru – taniec ze statywem mikrofonu i kółeczka z uniesionymi do góry ramionami. Z kolei Martin Gore zaśpiewał „Somebody”.

Dopiero pod koniec Depesze zaserwowali największe hity. Jako pierwszy zagrany został „Everything Counts”, a tuż przed bisami „Personal Jesus” i „Never Let Me Down Again”. Na bis fani otrzymali to, czego chcieli, czyli „Enjoy The Silence”, ale też w zmienionej formie. Tym razem ciszy nie było.

- Jacek Cieślak z Gdyni

Zanim zapełnili prawie na całej szerokości i niespotykanej wcześniej długości murawę przylegającą do gdyńskiego lotniska Kosakowo – posilili się w Avocado, wegańskim bistro na Przymorzu. Kto nie wierzy niech sprawdzi na FB. Wcześniej wyszli na spacer z sopockiego Sheratona.

Jeśli ktoś się spodziewał tak zwanej „wiązanki przebojów” – mógł się srodze zawieźć. Muzyczną rewolucję zaczęli, nomen omen, od „Revolution”. Grali głównie mroczne, alternatywnie brzmiące kompozycje z ostatnich albumów „Spirit”, „Playing The Angel” i „Ultra”, pozbawione soczystych, dynamicznych ornamentów. Z oryginałów pozostawiali tylko przetworzoną komputerowo perkusję, zniekształconą gitarę, nierozbudowane partie instrumentów klawiszowych. To nie była muzyka dla mas. Zespół ironicznie potraktował tytuł płyty z 1987 r.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Kultura
Warszawa: Majówka w Łazienkach Królewskich
Kultura
Plenerowa wystawa rzeźb Pawła Orłowskiego w Ogrodach Królewskich na Wawelu
Kultura
Powrót strat wojennych do Muzeum Zamkowego w Malborku
Kultura
Decyzje Bartłomieja Sienkiewicza: dymisja i eurowybory
Kultura
Odnowiony Pałac Rzeczypospolitej zaprezentuje zbiory Biblioteki Narodowej
Materiał Promocyjny
Dzięki akcesji PKB Polski się podwoił