Reklama
Rozwiń
Reklama

Bank Światowy nie chce chińskiego kabla pod Pacyfikiem

Przetarg Banku Światowego na układanie podwodnych kabli telekomunikacyjnych pod Pacyfikiem został unieważniony po ostrzeżeniach USA przed udziałem chińskiej firmy.

Aktualizacja: 18.06.2021 14:11 Publikacja: 18.06.2021 13:59

Bank Światowy nie chce chińskiego kabla pod Pacyfikiem

Foto: Adobe Stock

HMN Technologies, dawna Huawei Marine Networks, miała złożyć najtańszą ofertę na położenie kabla w ramach projektu System East Micronesia Cable. Według źródeł Reutersa, należąca do notowanej na szanghajskiej giełdzie Hengtong Optic-Electrick Co Ltd spółka wyceniła swoje prace na 72,6 mln dolarów, 20 procent taniej niż konkurencyjne Alcatel Submarine Networks i NEC.

System East Micronesia Cable został zaprojektowany w celu poprawienia infrastruktury telekomunikacyjnej w wyspiarskich państwach Nauru, Kiribati i Sfederowanych Stanów Mikronezji. Dzięki położeniu kabla pacyficzne państwa miały otrzymać infrastrukturę zapewniającą większą przepustowość danych niż satelitarne systemy telekomunikacyjne. Projekt, współfinansowany przez Bank Światowy, miał obejmować także połączenie z wrażliwym kablem prowadzącym do Guam (gdzie znajduje się strategicznie istotna baza wojsk USA).

RP.PL i The New York Times w pakiecie za 199zł!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do- News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL- twoje rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów, wnikliwych analiz i inspirujących rozmów w ramach magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Media
Mroczna strona internetu. Darknet rośnie w siłę
Materiał Promocyjny
Czy polskie banki zbudują wspólne AI? Eksperci widzą potencjał, ale też bariery
Media
Media lokalne wobec algorytmów i fake newsów
Media
Spotify zaskakuje wynikami. Zysk operacyjny wyższy niż przewidywano
Media
Pełny dostęp do wiedzy, analiz i prognoz rynkowych tylko z „Parkietem”
Materiał Promocyjny
Urząd Patentowy teraz bardziej internetowy
Media
Już nie telewizja jest najważniejszym nośnikiem reklam dla sklepów. Duża zmiana
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama