Media i internet

To już ostateczny koniec płyt CD?

Bloomberg
Największa amerykańska sieć marketów elektronicznych Best Buy w lipcu tego roku wycofa się ze sprzedaży płyt kompaktowych w swoich sklepach.

Według magazynu "Fortune" płyty CD, które zrewolucjonizowały rynek muzyczny w latach 80. i 90. zeszłego wieku - przegrały z internetowymi usługami streamingowymi.

Z danych RIAA (Recording Industry Association of America) wynika, że sprzedaż muzyki w streamingu w 2014 roku osiągnęła wartość 1,87 mld dolarów i po raz pierwszy przebiła sprzedaż płyt CD, której wartość wyniosła 1,85 mld dolarów.

Do łask wracają tymczasem płyty winylowe, z których Best Buy nie zamierza rezygnować. Do sprzedaży zamierza wprowadzić nawet nowe modele adapterów.

W Stanach Zjednoczonych sprzedaż muzyki na płytach CD spadła w 2017 roku aż o 18,5 proc.

Best Buy to jedna z największych sieci handlowych w USA zajmujących się dystrybucją płyt CD z muzyką. Rynek ten wciąż generuje rocznie około 40 mln dolarów.

Nie tylko Best Buy sprzedaje coraz mniej płyt CD z muzyką. Także sieć Target mocno ograniczyła asortyment płyt oraz zmieni sposób zamawiania ich u producentów.

prototypy płyt CD powstały w laboratoriach koncernów Philips i Sony - niezależnie od siebie. Pierwsza płyta kompaktowa pojawiła się na rynku w 1982 roku.

Źródło: rp.pl

REDAKCJA POLECA

NAJNOWSZE Z RP.PL