Biznes z twarzą na Twitterze

Twitter uruchomił spersonalizowane profile wykorzystywane przez biznes w bezpośrednich wiadomościach do obsługi klienta. Pomoże to uniknąć wrażenia rozmawiania z botem, który podpisuje się jedynie nazwą firmy.

Publikacja: 23.02.2017 09:26

Biznes z twarzą na Twitterze

Foto: Bloomberg

Nowa funkcja obsługi klienta przeznaczona dla biznesu, pozwoli komunikować się z klientami spersonalizowanymi profilami przedstawicieli firm. Od teraz w bezpośrednich rozmowach wyświetlane będzie zdjęcie oraz nazwisko pracownika, a nie logo Twittera.

Wprowadzenie spersonalizowanych profili biznesowych ma nadać bardziej osobisty charakter interakcjom w serwisie. Klienci teraz będą pewniejsi, że rozmawiają z człowiekiem, a nie botem (zaprogramowanym skryptem).

Pierwsza firma, które wykorzysta tę funkcję jest T-Mobile USA, od zawsze próbująca personalizować obsługę klienta. T-Mobile pierwszy wprowadził inicjały pracowników w obsłudze klienta. Zwracał się również do konsumentów po imieniu. W ubiegłym roku zaczął linkować strony z danymi pracowników, żeby w twittach wyświetlało się zdjęcie danej osoby.

 

 

Twitter zdradził serwisowi TechCrunch, że niebawem inne firmy również zaczną wykorzystywać nową funkcję.

Twitter nie przewiduje limitu spersonalizowanych profili, które może utworzyć dana firma. Nieważna jest także wielkość przedsiębiorstwa. Jedynym wymaganiem jest weryfikacja firmy i wpisanie się na białą listę.

Za korzystanie z funkcji Twitter nie zamierza pobierać opłat.

Według Twittera 77 proc. konsumentów jest bardziej skłonnych polecić markę po otrzymaniu indywidualnej obsługi. W przypadku 19 proc. jest większe prawdopodobieństwo, że będą przekonani, iż znaleźli rozwiązanie, którego szukali. 22 proc. konsumentów będzie bardziej usatysfakcjonowane w porównaniu do mniej ludzkich interakcji.

Nowa funkcja obsługi klienta przeznaczona dla biznesu, pozwoli komunikować się z klientami spersonalizowanymi profilami przedstawicieli firm. Od teraz w bezpośrednich rozmowach wyświetlane będzie zdjęcie oraz nazwisko pracownika, a nie logo Twittera.

Wprowadzenie spersonalizowanych profili biznesowych ma nadać bardziej osobisty charakter interakcjom w serwisie. Klienci teraz będą pewniejsi, że rozmawiają z człowiekiem, a nie botem (zaprogramowanym skryptem).

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Media
Unia Europejska i USA celują w TikToka. Chiński gigant uzależnia użytkowników
Media
Wybory samorządowe na celowniku AI. Polska znalazła się na czarnej liście
Media
Telewizje zarobią na streamingu. Platformy wchodzą na rynek reklamy
Media
Koniec ekspansji platform streamingowych? Netflix ukryje dane
Media
Nie żyje Tomasz Świderek. Przez lata pisał w „Rz” o telekomunikacji