Nie wiadomo na razie, czy konferencja odbędzie się w innym terminie - informuje Reuter.
Wcześniej Boeing zapowiedział telekonferencję dla linii lotniczych na świecie używających samoloty B737 Max, aby odpowiadać na pytania związane z katastrofą takiego samolotu w Indonezji.
Wtorkowa konferencja miała pozwolić producentowi zebrać jednocześnie od wszystkich użytkowników pytania zamiast prowadzenia wielu indywidualnych rozmów na ten sam temat. Boeing wyjaśni też różnice między najnowszą wersją Max tych samolotów wąskokadłubowych, a poprzednią NG (następnej generacji).
Przewoźnicy mieli mieć okazję pytania o więcej szczegółów o mało znanym systemie zapobiegającym przeciągnięciu nazywanym MCAS (Maneuvering Characteristics Augmentation System), który w ograniczonych okolicznościach obniży nos samolotu bez ingerencji pilotów, a którym zainteresowali się prowadzący śledztwo nad przyczyną spadnięcia do Morza Jawajskiego 29 października samolotu Lion Air.
System MCAS automatycznie obniża nos samolotu w razie powstania niebezpieczeństwa utraty siły nośnej przez skrzydła, czyli aerodynamicznego przeciśnięcia. Gdy czujnik kąta natarcia daje zbyt wysoki odczyt wobec strumienia powietrza, to komputer pokładowy automatycznie obniża nos samolotu. System działa wyłącznie przy ręcznym sterowaniu samolotem.