Aktywność przejmujących po krótkim załamaniu wiosną 2020 r. (wybuch pandemii) mocno przybrała na sile. Dobrze obrazują to statystyki za pierwsze półrocze 2021 r.
Według danych Fordaty i Navigatora zrealizowano w tym okresie 158 transakcji. To o 48 proc. więcej niż rok wcześniej i o 51 proc. więcej od średniej z pierwszego półrocza z trzech poprzednich lat. Wiele wskazuje na to, że trzeci kwartał 2021 r. też będzie bardzo dobry, choć zazwyczaj okres wakacji nie sprzyja finalizowaniu transakcji.
Tymczasem w ostatnich dniach ogłoszono ich zaskakująco dużo. Firma Vercom, działająca w sektorze e-commerce, połączyła siły z FreshMail. To wiodący dostawca usług e-mail marketingu w Polsce. Wartość transakcji sięga 27 mln zł.
– Dzięki transakcji rozszerzamy bazę o ponad 6,5 tys. klientów, co umożliwia mocne synergie cross-sellingu naszych komplementarnych kanałów komunikacji. Dostrzegamy także znaczące synergie kosztowe i przychodowe związane ze zwiększeniem rentowności biznesu FreshMail – komentuje prezes Vercomu Krzysztof Szyszka.